[Epitesz-barkacs] csotores elleni vedelem

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 30., K, 15:12:02 CET

Erdos Zoltan wrote:
> nem jo, mert minden radiatoros helyiseg vizes.. es nem egzakt pontok
> vannak, hanem csovek es radiatorfeluletek.
> az itthoni radiator tavasszal majdnempont a kozepen es hatul lyukadt
> ki.. :-( azt hogy detektalod?

A padlón lehetne érzékelni hogy víz van.
De azt kell belátni, hogy tök mindegy hogy detektálod, ha nem vagy ott, nem
tudod megszüntetni sem, annyit meg gondolom nem ér, hogy minden radiátor
mindkét csövében drága mágnesszelep legyen, meg még a fő csőszakaszokon is...

> mondjuk egy 1mm-es lyuk eleg sok vizet kienged, mire eszreveszed es nem
> jelent erezheto nyomascsokknest.

Hacsak nem ontottvas radiator van, amibol 1db-ba 20 liter viz fer, akkor az
egesz rendszerben van maximum 20 liter. Jo esetben nem fog az egesz
kifolyni, hanem csak amennyi a tagulasi tartalyban van, mert ha leesik a
nyomas es nincs masik lyuk, akkor nem tud levegot szivni es nem folyik ki.

> az egeszbolnekem az jon le, hogy uj epitesnel kerulni illik a vizes,
> radiatoros futesrendszert...

Kar lenne. Evtizedekig mukodnek ilyen rendszerek, ha kilyukad, az szinte
biztos hogy valamilyen uzemeltetesi vagy szerelesi hiba miatt kovetkezik be.

Hallottam mar olyat is, hogy valaki calgont vagy akarmilyen vizlagyitot
adagolt a futesvizbe...

> es megfontolando a kazannal izolaltan
> hocserelos,meleglevegos megoldas..  talan meg gepeszetileg is egyszerubb
> megcsinalni

Nem hinnem. Jo nagy legcsatornakat kell majd kiepiteni, szigetelten
raadasul, levegoszuro is kell minden helyiseg beszivo oldalara, ha kihagyod
akkor meg allandoan takaritani kell a port, pokhalot.
Kell egy relative nagy kozponti ventillator, ami nem elhanyagolhato villamos
energiat fogyaszt, kell minden helyiseghez valami pillangoszelep hogy
allitani lehessen a futest. Ha a helyisegekhez kerul sok kis ventillator
akkor meg zajos.

Egy elonye lenne: automata szelloztetes, es kiszelloztetett levegobol a
hoenergia visszanyeres megoldhato.

Padlofutesen erdemes gondolkodni, szerintem meg mindig a legkomfortosabb
megoldas, persze radiator nelkul eleg nehez lesz szabalyozni.

> velemenyek?
> es mi van, ha a falban kialakitott csovegben is meleg levego aramlik?
> ha az kilyukad, nem tortenik semmi. de lehet co2 is, ha a tuz
> kilyukasztja, azonnal automata tuzoltokeszulekkent mukodik :-)

Lehet légnemű közeget áramoltatni, de mindegyiknek sokkal kisebb a fajhője
mint a folyadékoknak, tehát egy az egyben szerintem nem fog menni.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))