[Epitesz-barkacs] Homennyiseg meres

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 30., K, 16:15:24 CET

jhidvegi wrote:

> Nem, így nem működik. A kétféle fém kapcsolódási pontja kell legyen az
> egyik hőmérsékleten, és pont ugyanolyan kétféle fém kapcsolódási
> pontjának kell lennie a másik hőmérsékleten, tehát kell a két egyforma
> termoelem. Ezek sorbakötve ellenkező irányban ugye azonos hőfokra téve
> nem adnak jelet. Különböző hőfokra meg igen.

Végülis egy darab vasrúd rákötve a réz csatlakozóvezeték az pont ugyanez,
csak nem Fe-CrNi hőelem lesz, hanem Fe-Cu. :-)

Persze gondolom nem véletlenül azokból az anyagokból van a hőelem amiből,
meg azokra vannak hozzáférhető adatok is, szóval elméleti jellegű volt a
kérdés...

Tehát van a két hőelem, ellen-sorosan :-) kötve. Ahol kijön a két vége és
bemegy a mérőerősítőbe, elvileg garantálni kell hogy a két kötéspont
tökéletesen egyforma hőfokon legyen, de ennek a hidegpontnak a hőmérséklete
jelen esetben nem kell, mert a szembefordított kötés miatt egyforma anyagok
vannak bekötve. Jól gondolom?

> mérné, hanem a kazánfal közelében a belső tér jóval magasabb hőfokát.
> Ezt itt is el lehet játszani elvileg, de nem jó igazán, mert a két
> csődarab közti nulla fesz sehogy nincs garantálva.

Rézcsöves téma lesz, de szerintem inkább be kéne lógatni a vízbe, mondjuk
egy T idom szárán át, galvanikusan leválasztva. A víz mint elektrolit
gondolom nem zavar be. Vagy a víztől is el kéne szigetelni?

> Szerintem ketté kell választani. Biztos vannak jófajta instrum. erősítők
> direkt erre a feladatra, pl AD623 vagy AD620, aminek a jelét már normál
> prec műverősítővel fel lehet a kívánt értékre nyomni.

Ez így jónak hangzik, nem gondoltam hogy rögtön oda teszem a cső mellé... :-)

> potenciálon lehet nullailag. Ha közel van a két hely egymáshoz, akkor ez
> lehet egy ketyere is. Ekkor persze akár azt is ki lehet próbálni, hogy

Lehet közel is, sokkal előnyösebbnek tűnik.
De most kapcsolok, hogy azért nem csak a deltaT kell, kéne a két hőfok
abszolút értékben is, különben haszontalan a mérés...

A két hőelem sorba kötve elvileg pontosabb különbségi jelet ad, mintha
külön-külön mérem, és kivonnám egymásból. Akkor ha maradok a soros
megoldásnál és kivezetem a közös pontot is, mérem még mellé az egyiket külön
az elvileg pontosabb, nem?

> De az elektro-ról hg szerintem nagyon vágja ezt a témát, tőle érdemes
> kérdezni.

Nem akarsz visszairatkozni máá végre? :-)
Tök redundáns ez a 3 levlista, az ETC-n vízcsapot szerelnek, az elektrón
napkollektor van, itt meg hőelemezünk meg generátort gerjesztünk... :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))