[Epitesz-barkacs] számítási segítség kérése

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 31., Sze, 09:58:17 CET


jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.12.31. 05:07:07 +1h-kor írta:

> jhidvegi wrote:
> 
> >> súly lóg, és 1:200 -as fogaskerék áttétel lassú oldalán van
> 
> Asszem ezt a körülményt figyelmen kívül hagytam.
> 
> > Konvertáljuk a lendkereket. Theta=0,5*m*r^2=0,5*10*0,2^2=0,2 kg*m2.
> 
> Eddig még jó.
> 
> Tehát nem
> 80kg lesz az ekvivalens tömeg, hanem 80*200^2=3,2e6 kg. Nem semmi!
> Emellett teljesen eltörpül az 50 kiló. (Mondhatnám, hogy a konverzió
> felesleges volt.)
> 
> Ez viszont csak picit fog felgyorsulni: v=gyök(1000/0,5/3,2e6)=0,025
> m/s-re.
> Vagyis az 5 centis tengely fordulatszáma csak 0,0796 1/s, a lendkeréké meg
> ennek a 200-szorosa, 15,9 1/s.
> 
> Ellenőrzésképpen:
> omega=2pi*f=100 rad/s, E=0,5*theta*omega^2=0,5*0,2*100^2=1000 J.
> Az 5 centis tengely kerületi sebessége 0,025, itt van egy 50 kilós tömeg,
> ennek az energiája meg
> 0,5*50*0,025^2=0,0156 J, jelentéktelen. 

a jelentéktelen oldalon persze nem 1 alkalommal fog a jelentéktelen erő
hatni, hanem (pl. egy racsnival újra "feltöltve") többször is, tehát 
a már megmozdult lendkeréket egyre jobban gyorsítani fogja 
(tehát a kurblis repülőgép vagy kurblis tank, csak itt nem lesz villanymotoros
indítómotor, hanem csak kurbli+ a jelentéktelen súlyocska és lendkerék )

a Műegyetem is foglalkozik a lendkerekes energiatárolással



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról