[Epitesz-barkacs] Pince, meg mindig ?!

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 8., K, 14:28:35 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Nem tom, szerinted itt lehet tobb bar viznyomas?
> Ez a fal a talajszint alatt van kozvetlenul, azaz 0..2m melysegben,
> es a fal tetejen is van nedvesedes. Ebbol en arra kovetkeztetek, hogy
> ez kapilaris hatas miatt szivodik fel.

Szerintem ez az x bar nyomás csak úgy jöhet létre, ha a túloldalon
talajvíz van mondjuk a pince aljától nézve 1m magasan. Ekkor lent lesz
egy 0,1 bar nyomás.

Több bar nyomás az csak többtíz méter mélyen lehetséges szerintem.
Legalábbis itt valami árulás van, ha erről beszélnek.

Vagy én nem értek valamit, de szívesen megérteném.