[Epitesz-barkacs] vásárlas után 3 napon belül csere?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 9., Sze, 08:52:42 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a "nyomó oldali tartály" maga a kompresszor vasháza ?

Én úgy tudom, hogy az a szívó oldali. És ott van a töltet is, de lehet,
hogy ez másképp van. Még nem vágtam szét klíma kompresszort.

> mint tartályba? és a kompresszor nyomó oldalából gáz alakban megy
> tovább a beltéri felé?

Vagy így, vagy úgy. Hűtés üzemmódban zömmel folyadék alakban, a vékony
csövön, és kicsi a nyomás (szívó oldal), ezért az egész elforr a beltéri
hőcserélőjében, és hideg gáz alakban a vastag csövön megy vissza. A
folyadék azért hideg, mert átjut a kapillárison, és a hirtelen
nyomásváltozás miatt a meleg folyadék egy része elpárolog, emiatt jól
lehül, de még a zöme elpárolgásra vár, és ez majd a beltériben fog
megtörténni.

Fűtés üzemmódban pedig a vastag csövön megy meleg nagynyomású
(nyomóoldali) gáz formájában a beltéri felé, ami annak a hőcserélőben
csapódik le (kondenzálódik), és meleg, még nagynyomású folyadékként megy
vissza a vékony csövön, és a kapilláris után az előbbihez hasonlóan
azonnal lehül ugyanúgy, majd a kültéri hőcserélőjében, mint hideg
folyadék, párolog el alacsony (szívóoldali) nyomáson.