[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 12., Szo, 15:52:23 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nyárra olcsóbb megoldás, most találtam

Hááát, az a gyanúm, hogy ez egy elég szűk körben használható megoldás.
Szerintem leginkább melegüzemben használható, mert a legmélyebb hűtés,
amit el lehet vele érni, a környezeti levegő harmatponti hőmérséklete,
de ekkor már a rém kellemetlen 100% páratartalom lenne.

Viszont melegüzemben, ahol enélkül egy adott térrészben akár 50-60 fok
meleg is lehet, az azt környező levegő harmatponti hőmérséklete is csak
annyi, mint kint, ahol akár egész hüsi is lehet, mondjuk 25 fok. Na itt
iszonyú hatékony lehet egy ilyen hűtés, és alkalmazzák is.
Lakásban viszont tök gáz. Már eleve lehet, hogy bent hűvös van, de mégis
dőlnek jobbra-balra az emberek, mert a páratartalom iszonyat.

Néha nem is kell másért bekapcsolni a klímát, mint hogy kiszedjen a
levegőből egy kis vizet. Itt pl egész jó idő van, de miután fűtöttem egy
kicsit :-), hát ennek kapcsán kihúztma némi vizet a levegőből, pár liter
lehetett. Aztán jobbnak láttam kikapcsolni, mert már kezdett
kellemetlenül hideg lenni.

A legjobb hűtés ilyen helyen tehát a hőszigetelés és a páracsökkentés.