[Epitesz-barkacs] építési hatósági kényszer

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 18., P, 16:13:12 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Szinuszos kimenetű inverter kell, ha AC indukciós motorral szerelt
> dolgokat
> akarsz hajtani róla (pl. nem-inverteres klíma, keringetőszivattyú),
> valamint
> valószínűleg fénycsöves világításhoz is, bár ez nem 100%.

Én már csináltam fénycsőhöz négyszögest, működött. Mosógép lúgszivattyú
motorja is szépen elment négyszögről, ráadásul kísérletképpen felnyomtam
100Hz-ig is. Piszokul forgott. Viszont nem terheltem, az igaz.

> Vagy ha valaki durvulni meg barkácsolni akar és sok pénze van: :-)
> http://www.vatera.hu/aeg_ipari_szunetmentes_tap_78115992.html

Marha nagy ehhez a teljesítményhez. A nevében is benne van, hogy
tirisztoros, ezért olyan nagy, szerintem nem éri meg, csak egészen spéci
esetben. Persze lehet, hogy az anyag benne megér annyit, ha valaki fel
tudja használni. A hatásfoka is biztosan jóval vacakabb, mint a maiaké.