[Epitesz-barkacs] UPS volt Re: építési hatósági kényszer

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 21., H, 16:53:19 CEST

vajk fekete wrote:
> persze, egy csomo mindent lehetne, csak a gyakorlatban az ember
> boltban megveheto dolgokbol szeretne megelni.

Hát igen, ekkor az van, amit írtál, és kész. Ha meg nagy a gáz,
mindenképpen meg kell oldani, hogy aksiról meg generátorról is tudjon
menni a rendszer, netán mindez automatizálva legyen, ne a Lajos bácsi
menjen le a pinyóba beröffenteni a generátort, aztán vagy sikerül, vagy
nem, akkor biztos létezik olyan cég, termék, amelyik mindezt tudja, össze
vannak love. Max eddig csuklóig kellett a zsebben kotorászni, ezután meg
könyékig kell.

> erdekes am ez abbol a szempontbol is, hogy az orszagos halozat
> stabilitasa is nemkicsit alapulhat azon, hogy ha kapacitashiany van,
> es kicsit lejjebb vesszuk a feszt, akkor a fogyasztas automatikusan
> lejjebb esik. (kicsit kevesbe vilagitanak a lampak, kit zavar) de ha
> minden kapcsuzemu tappal fog mukodni, akkor baromira nem lesz igy!

Valóban. Azért még odáig sok víz lefolyik a dunán, hogy minden fogyasztó
ilyen legyen. Pl sok forgácsológép még sokáig aszinkron motorokkal fog
muködni. Igaz, hogy ezeknél a freki a fontos, az meg marhára stabil
jóideje. Az energiatakarékos lámpák vajon hogy muködnek? Azokban is
kapcsitáp van, de vajon szabályozott vagy bamba, arányos-e?

Háztartásokban vannak még a mosógép, mosogatógép, ezek nem kis fogyasztók,
ha mennek, a futésük biztos, hogy sima ellenállásfutés. A kerámia és egyéb
elektromos fozolapok is valahogy így lehetnek, meg a vasalók.

Amúgy azt hiszem, hogy az áramszolgáltatók nem operálnak már a frekivel
sem, meg a fesszel sem. Ha baj van, egyszeruen régiókat kikapcsolnak. Ha
van delej boven, akkor meg a különmért (vezérelt) kütyükkel matatnak.
Nekem véletlenül olyan mágneskapcsolót raktak be a különmérthez, hogy
kiscsit berreg. Ezért, ha elmegyek kint a villanyórák elott, mindig
hallom, hogy épp van-e ilyen delej vagy nincs. Nagyon vad idopontokban
szokott lenni nappal is.