[Epitesz-barkacs] villámvédelmi

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 22., K, 11:36:17 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.07.22. 09:06:54 +2h-kor írta:

> Ne keverd össze a dolgokat, ezek sima biztik, semmi közük a
> villámvédelemhez.
> Amúgy nem semmi, ahogy ezeket az infókat összevadásztad!

:-)  az én agytekervényem eléggé egyedi :-)

> A szakaszoló pedig csak egy olyan kapcsoló, amivel láthatóan le lehet
> választani két hálózatrészt egymástól. Itt a láthatóság a fontos, tehát
> nem lehet ez pl egy kapcsoló vagy mágneskapcsoló. Az, hogy bizti is van
> ott, az más tészta.

> Ez a villámvédelem baromi sötét ló ám!

az utcán néhány villanyoszlopon látok a 3 fázisra épített szikraügyi ketyerét
aminek a 3 szikra másik oldalán vagy egy összekötő, ami a 4. drótra van kötve
(ami ezek szerint: ez a "nulla")
az említett 4 szigeteletlen drót vastag, tehát a trafótól ez hozza a delejt

tehát ez az oszlopon levő szikraügyi ketyere leginkább a trafót védené
és nem engem

az én gondolatom szerint:
ha a ménkű az én fázisomba csap, de az általam látott 160A-es (hozzám képest) késesen túi
részen, akkor ez a 160A-es szakaszoló akár ki is olvadhat, és akkor nem jön hozzám
a villam (szerintem) hanem a trafó felé szeretne elcsámborogni
(tehát csak így és csak ebben az esetben az én fázisom utcavégi késese számomra
- szerintem ekkor - villámvédelmet ad )

az én gondolatom szerint:
ha a ménkű az én fázisomba csap, de az általam látott utcavégi 160A-es késesen INNENRE,
akkor ez a 160A-es szakaszoló akár ki is olvadhat, és akkor a trafó felé menet megszakad,
(a trafó védve van), de hozzám be akar jönni (szerintem) a villám.

az utcában oszlopokat cseréltek, és a mi oszlopunkról is megy le a földbe egy (állítólag)
földelő szonda (vagy csak annak látszó)

a mi oszlopunkról a házba bejövő 2 szigetelt drót (1 fázis és 1 nulla) egy csupasz sodronyon
van. Ez a sodrony (elvileg) az oszlopon levő földelővel összekötöttnek kellene lenni

én egy hivatalosan laikus naív elektomos állampolgár vagyok, ennek megfelelően
lehet, hogy hülyeséget mondok, de javítsatok ki:

1) az oszlopon levő nulla drót és a hozzám jövő sodrony  gyakorlatilag EPH?

2) az oszlopról hozzám bejövő sodrony az oszlopnál levő földelővel össze van
kötve? az ott az oszlopunk tetején EPH ?

3) az órámon átmenő nulla az utcai villanyoszlopon EPH? (mert ugye az én nullám
az oszlop nullájáról jön, ha az oszlop nullája és a felém jövő sodrony össze van kötve
az oszlopon az én felém jövő nullával, akkor az én logikám szerint EPH   )

4) az én mért vezetékemen levő nullám és az én házi földelésem össze van kötve,
akkor az "órámon innen" ez az EPH meg van?

5) az én "órámon inneni" saját EPH-m  és az "órámon túli"  méretlen szakasz (állítólagos)
 EPH-ja  között "mindössze" az órán belüli 10mm2 -es drót köti össze az oszlopig
(!!!! szóval az én szememben ez a nudli szakasz !!!!)
azaz emiatt egy hozzám becsapó villám elfüstölné ezt a nullámat az oszlop felé
mentében?

a)  az oszlopról hozzám vezető sodronyt a saját földelő hálózatommal összeköthetem?
b) ha jó lenne összekötni, én is köthetem?
c) az én villanyórám előtti,( villanyóra 1 méteres körzetében levő saját földelésemhez képest)
B típusú villámvédelmem nincs,