[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Júl. 26., Szo, 20:02:14 CEST

On 26 Jul 2008 at 19:39, Moczik Gabor wrote:
> A klimabol annyit kell csinalni hogy a kondenzatort es az
> elparologtatot is kicsereled egy-egy hutokozeg-viz hocserelore.
Tekintettel a folyadékhűtők milliónál kezdődő áraira, ennek
legalább az egyik fele igencsak érdekel :-)

Abszulút barkács megoldásként el tudnám képzelni, hogy egy
beltériről leszerelek minden elektromosat és beállítom egy vízzel
töltött edénybe. Ha azt nyomásállóra meg tudom csinálni, akár az
épület fűtővízkörének része is lehetne (fal, mennyezet, padló
fűtés).

A szavaidból arra következtetek, hogy létezhet erre készült
hűtőközeg-víz hőcserélő. Ez esetben lehet venni külön kültéri
egységet, és a beltérije helyett egy ilyen hőcserélőt kell
ráakasztani.
Igaz, hogy a kompakt folyadékhűtővel szemben mégiscsak bejön a
hűtőközeg a lakásba, viszont nem kell fagyállós közbülső vízkört
csinálni. A hűtőközeg meg minden splitnél is bejön, nem számít
veszélyes üzemnek.

Ez így szinte túl egyszerűnek tűnik, hol sántít a dolog?

üdv

szepygab