[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 22:05:15 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Abszulút barkács megoldásként el tudnám képzelni, hogy egy
> beltériről leszerelek minden elektromosat és beállítom egy vízzel
> töltött edénybe. Ha azt nyomásállóra meg tudom csinálni, akár az
> épület fűtővízkörének része is lehetne (fal, mennyezet, padló
> fűtés).

Nem így kéne csinálni, csak azt kéne, amit Mágus gondolt, hogy egy
feltekert cső, amin átmegy a (fűtés esetén) a forró töltet, itt
kondenzálódik, és megy vissza, szóval megkerüli vagy akár meg se kerüli a
beltérit, csak ha nem akarod bármi okból látni a beltérit. A lényeg, hogy
a két hőfokérzékelőt kell valami értelmes helyre szerelni. Az egyik a
csövek egy pontján van (nem figyeltem még meg, hogy a bejövő csövön vagy
az elmenőn), a másik meg a levegő hőmérsékletét érzékeli a beltéri
hőcserélő szívó oldalán, tehát a szobai levegőt nézi. Ezek úgy vannak
belőve, hogy nagyon kis változásokra is érzékenyek, tehát tényleg jó
helyre kell szerelni, különben vagy hülyeségeket művel a cucc, vagy
lépten-nyomon kiszáll hibával, vagy nekiáll leolvasztani. :-)