[Epitesz-barkacs] split 4 csöves átkapcsoló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 22:16:12 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> HMV tartályban levő hőcserélő felülete 1 m2.
> 80 fokos előremenő fűtővíznél, 10 fokos hideg és 45 fokos
> melegvíznél ennek a hőteljesítménye 24 kW.

Ez biztos? Én úgy tudom, hogy ilyen tartályos kombi kazánoknál a hmv
tartályban szintén csak csőkígyó van, ami eleve ciki lenne, ha 1m2-es
lenne. Az más kérdés, hogy milyen térfogatárammal mén a víz benne.
Viszont gondolj azokra a kis, szappantartó méretű hőcserélőkre, amik a nem
tartályos kombi kazánokban vannak, tehát ahol átfolyó rendszerű a melegvíz
előállítás. Nem valami frankó egy ilyen, mert a vízáram csökkenésével
(zárja az ember elfelé a melegvíz csapot) nem lesz a zuhany vize hidegebb,
hacsaknem lángmodulációs a kazán, csak a melegvíz lesz forróbb, a
szállított hőmennyiség marad kb.

Nos, ebben a hőcserélőben nem hinném, hogy lenne 100 db a kb 1 dm2-es
felületekből.