[Epitesz-barkacs] villánvédelmi ketyere C oszt. 15 kA (8/20 mikrosec)

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Júl. 29., K, 04:24:13 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.07.29. 01:15:14 +2h-kor írta:

> [...]
> utánfolyó (hálózati jellegű) zárlati áramok kioltódjanak, kissé
> erőltetettnek tűnnek, üzleti alapúnak látszanak, lehet, hogy csak nekem.
>
> Arra gondolok, hogy ma már nem szokásos az a fajta szabadvezeték, ahol jó
> távol egymástól vannak a csupasz vezetékek, egy nulla és 3 fázis (esetleg
> lejjebb a közvilágítási...), hanem szigetelt vezetékek vannak csupasz
> sordony köré varázsolva.
>
> Na most, ha egy ilyenbe belevág a villám, azt szinte kizártnak tartomm,
> hogy anélkül, hogy a csupasz nullavezetőt megtalálná, a tőle 2 centin

valamelyik egyetemen van egy "villámláskísérleti" tanszék (most nem tudom,
hogy Budapesten van-e ilyen a BME-n?) ahol tudnak 200kA-es villámot csinálni.

kíváncsi lennék arra, hogy egy ilyen utcai bandázsolt kísérletet csináltak-e itt
magyarhonban, vagy európában? és azoknak a filmjeit mi kielemezhetjük-e?
vagy mint "birka bégetésre szoktatott" állampolgárokat megvezethetnek-e?

> [...]
> potenciálon legyen.
>
> És ha így nézem, akkor a fázisvezetőkön külön bejönni nem képes villámot
> nem kell tudni kivédeni, tehát elég az ide beindukált, szintén nem kicsi
> tüskéket varisztorok hadával leszedni, méghozzá több helyen. A betápon
> lehet egy-egy csokorral :-) berakni valami 400V-os példányokat, aztán a
> ház többi részén mindenhova csupa 275V-osokat. Egy-egy ilyen 6kA-ig bírja.
> Elég lágy a karakterisztikája ahhoz, hogy ha több van párhuzamosan
> kapcsolva, akkor a levezethető áramimpulzusok összeadhatók legyenek.

logikus a gondolatmeneted :-)

> [...]
> kevesebb zavart küldenek szanaszét. Mégsőtebb, ugyanezért az induktív
> jellegű villámimpulzusok is jóval kisebbek, hiszen nincsenek nagy
> körbezárt hurkok, amik vannak, azok meg váltakozva vannak, szóval kioltják
> egymást, és csak a maradék rongyol be az épületekbe. (sodrott érpár
> system. :-) )
>
> Persze ahol a hagyományos, csupasz szabadvezetékek vannak, ott nincs mit
> tenni, oda kell ez a fázis-föld szikraköz és társai, óra elé stb. Asszem a
> mi utcánk egy részében is még ez van, de itt nálunk már nem. (Mázli :-) )

a mi utcánkban is ilyen bandázsolt van, és nem nagyon szeretném megvezettetni
magamat, ezért most már szeretnék egy ilyen 200kA-es villámos kísérleti
filmet megnézni :-)