[Epitesz-barkacs] szamok a klimas futesrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 4., K, 19:07:12 CET

vajk fekete wrote:

> Az en hazam durvan: 9.5x9.5m, 2.6 belmag, ket szint, a felsonek van
> ferdefala. Gepesz altal kiszamolt hoigeny bent 22 fok kint -15
> esetere 9kW.

De akkor a pincétől a padlásig 22 fok van. Másrészt mindenféle huzatot,
réseket is figyelembe vett. Ha kiszámolod magad, hogy ha a fal csak
hungarocellből van, és a nyílás-zárók meg tudnak kb 1W/m2fok-ot, akkor
sokkal jobb adat jön ki, főleg az átlagtéli napra, amikor messze nincs -15
fok.

> A tablazatban a legnagyobb gep 10fok ban 4kW , -10 fokban 2.3kW.
>
> Nekem -10 fokban a fentiek alapjan kellene kb 7.5kW futes, ehhez

Hát igen, a fentiek alapján. Azért majd, ha mérsz, meg fogsz lepődni. :-)

> Az ingyen akksit ugy ertettem, hogy az elmunel lehet olyat kerni,
> hogy az ora oda-vissza mer, es eves szinten kb nulla kell legyek.
> Tehat nyaron pluszban vagyok, es telen elhasznalom.

Jaaa, ezt nem tudtam. Tök jó. De szerintem ezt nem napelemmel kéne
csinálni, hanem gázmotor-generátorral. Vagy napkollektor-stirling
motorral. :-) Hallottam valahol (lehet, hogy téves), hogy egy napkollektor
egész élete során nem tudja megtermelni - és most nem emléxem, hogy csak a
vételáráról van-e szó, vagy arról az energiáról, ami a létrehozásához
kell. Lehet, hogy az utóbbi.

Szóval egyelőre a napelem nem általános célú energiatermelésre való, hanem
olyanra, ahol jóval nagyobb beruházást válthat ki (marha messziről
odavinni kábelt), vagy nem is lehetséges máshogy tartós áramforrást
odatelepíteni (pl űreszközök).