[Epitesz-barkacs] golyóscsap olasz vagy magyar?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 10., H, 09:58:52 CET

Balázs Bámer wrote:

> Ezzel a különbséggel az első vízbekötésemnél én sem voltam tisztában.
> Vízóraaknában bekötöttem, ment be a fölső aknába a kerti csapba meg a
> elzárni, így kevesebb, mint 100 l víz öntötte el a helyiséget. Föl is
> avattam a fürdőt, mezítláb meregettem bele a csatornacsonkba.

Ez még hagyján, de én akkor jöttem rá, hogy a vízóraakna nem veszélytelen,
amikor lent matatva (leolvasás, tisztogatás...) véletlenül megnyitottam a
leeresztő golyóscsapot. Nem valami nagy keresztmetszetű, de hülye irányban
áll, szóval képenspriccelt, és hirtelen azt se tudtam, hol vagyok. Persze
nem hagyta abba, észhez kellett térnem, tapogatva megkeresni, honnan a
ménkűböl jön a képembe a víz, és elzárni.

Ha ez a bejövő golyóscsap szétszedésekor történne, ahol a keresztmetszet
jóval nagyobb, és vagy 50-60 liter/perc víz jön, elég lenne pár perces
hidegsokk vagy más miatti eszméletvesztés, és a megfulladás esélye nem
nulla. Akkor is, ha alapban lebegek a vízben.

(Tényleg, minap néztem a tv-ben pár képet, ahogy a vizilovak gyalogolnak a
tó fenekén. Pedig azt hittem, hogy a vizilovak átlagos fajsúlya kisebb a
vízénél, mert hát elég kövérkésnek tűnnek, de ezek szerint valamitől mégis
nehezebbek. Én még akkor is feljövök a víz felszínére, ha maximálisan
kifújom a levegőt, ahogy csak bírom.)

> Rövis cső volt (-:

De erős kéz. :-) A lényeg, hogy nem tört el a kar.