[Epitesz-barkacs] korrozív közegek hűtése?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 12., Sze, 09:29:40 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.11.12. 02:18:13 +1h-kor írta:

> 1. A 10kW egy teljesítmény egység. Óránként és másodpercenként is annyi.
> :)

hát igen, a mértékegységeket már meg kellene tanulnom....

> 2. Szerintem nem érdemes ebbe a füstgázmosósdiba belefogni ilyen célból.
> Végülis lesz olyan szennyvized, amivel rém nehéz bármit is kezdeni,
> valszleg elég korrozív közeg lenne. Energetikailag is rosszabb lehet akár

> Mi történt? Elvetetted a kútvizes mókát? Vagy úgy szeretnél ezt-azt
> eltüzelni, hogy a rettentően gyűlölt kéményseprőket ki lehessen hagyni,
> tehát kémény nélkül? Ennyit szerintem nem ér a dolog.

természetesen nem vetettem el, csak mellette megoldódóra gondoltam

> [...]
> telepíteni. Nem háztartási szintű technológiák ezek, szerintem csak nagyon
>
> Esetleg azt meg lehetne csinálni, hogy valami udvari kályafélében
> eltüzelni az eltüzelendőket, ami nem stabilan telepített cumó (és
> elviselik a szomszédok). Ennek a kéménye biztos nem kér kéményseprői
> engedélyt. Mintha udvaron csinálnál valami lakodalmas fűtést. Kérdés, hogy
> bármilyen égetés milyen szabályokba ütközik. Ha nincs magas kémény, akkor
> a környezetében lesz a füst. Ha magas a kémény, akkor tutira valami
> épített dolog lesz belőle, tehát kéményseprős téma. :-)

ha az udvar végébe viszem, alacsony kémény mellett is megvan a szabvány szerinti
60fokos füstkúp,

> [...]
> etetni, alig győztem vasvillával. Elnyelte a háztartási szemetet is, ha
> volt benne üvegféle, az megolvadt, rengeteg dolog eltüzelődött pár óra
> alatt úgy, hogy a végén maradt vagy 1 vödör hamu. De ezek az anyagok annyi
> hőt nem adnak, hogy szép lassan tüzelgetve is ekkora legyen bent a
> forróság. Hacsaknem valami nagyon hőszigetelt kályháról van szó, abban
> lehet, hogy megoldódik ez. És innen a hőt aztán valahogy be lehet
> juttatni... de ennél biztosan egyszerűbb a direkt bent szabályosan
> telepített kályha normális kéménnyel. :-) Ha jól van megcsinálva, jól ég,

ezt a 400ezer Ft-ot kellett volna beruháznom, emiatt lett helyette, belőle
a klíma megvéve 65e Ft-ért :-)

és lesz majd az udvar végén egy  égető, és pl. egy vizeskazán esetén
2 db hőszigetelt 3/4-es slag a termelt hőt behozhatná a házba
(mikro "távfűtés" lenne)

> akkor nem nagyon lesz mit kimosni a füstgázból. És ezt tudhatja egy jó
> kályha vagy egy ma inkább divatos kandallónak nevezett akármi.

és a füst, porolás, kosz a lakáson kívül maradhatna, ha az udvarra telepíteném...