[Epitesz-barkacs] korrozív közegek hűtése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 12., Sze, 16:47:45 CET

vajk fekete wrote:
> az en gazkazanomon kicsit kulon van a ketto, de nem nagyon.
>
> ugy tunik, azert ilyen, mert a fo hocserelo nem ellenaramu, hanem
> keresztaramu, kb minden gazkazanon ilyen. utanna (a fust
> szempontjabol) van egy masik, ami egyreszt maga is ellenaramu,
> masreszt viz szempontjabol ele van kotve a fo hocsrelonek. Es ez van
> ugy kialakitva, hogy elvigye a vizet.

Ez így teljesen korrekt, tetszik. Biztos más kondenzációsokon is hasonlóan
van megoldva. Azért gondoltam, hogy fent a kémény tetején kéne lennie,
mert akkor van huzat is. Na de ha zárt égésterű, ezért ventillátor
dolgozik, akkor ennek eltűnik a jelentősége.

> a zart egesteru gazkazanban sincs fustventillator, mert az egester
> zart, lehet a levegot befujni, a fust meg kenytelen lesz kimenni.

Komolyan? Azt gondoltam, hogy azért a füstoldalon van a venti, mert így
alacsonyabb nyomás lesz az egész zárt térben, mint kint, és ha mégis van
tömítettségi probléma, akkor sincs gond. Ha befújás van, akkor a
tömítetlenség elég problémás lehet.

Az világos, hogy fa- vagy más olyan "rakok rá" tipusú fűtésnél elég nehéz
lenne megoldani a zárt égésterűt. Pontosabban megcsinálták úgy, hogy másik
helyiségben kell tüzelni, tehát a fűtött térnek nincs köze az égéstérhez.
Végülis akár olyat is lehetne csinálni, hogy van egy ház, aminek a
gallyakat és hasonlókat tüzelő eszközének az etetőhelye az udvaron van.
:-) Így nézve bentről felfogható zárt égésterűnek.