[Epitesz-barkacs] vízálló kétkomponensu

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 13., Cs, 19:44:07 CET

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2008.11.13. 19:00:49 +1h-kor írta:

> akváriumot sohasem ragasztottam, az elmodásod szerint rákerestem:
>
> " akvárium ragasztása " hozott vagy  2440 találatot
>
> akvarista.hu - Stately - Akvárium ragasztásAz akvárium méretéből talán
> többen észreveszik majd, hogy nem a fent említett
> akvárium ragasztását illusztrálom. Igen, ez így van, ugyanis közbejött egy
> http://www.akvarista.hu/modules.php%3Fname%3DNews%26file%3Dprint%26sid%3D273
> -

itt ezt írta a srác:

Egyéb megjegyzések, tapasztalatok:
ragasztók:

F.BS
Ezzel a ragasztóval még semmi gondom nem volt, szinte az egyik legjobb, és a leggyakrabban használt anyag. Kár, hogy nem létezik fekete színben.

"Kék" Mester
Ecetsavas
Nevét onnan kapta, hogy a tubusa kék. Ennél a gyártmánynál ugyanis színekkel jelölik, hogy melyiket milyen feladatra szánták. A ragasztó anyaga nagyon folyós, ezért nehezebb vele dolgozni. A külső felülete 4-5 perc alatt bőrösödik, de mivel befelé lassan szilárdul, a bőrös réteg alatt sokáig folyós marad, ezért a fugázása viszonylag problémás. A lassú kötés miatt az összeragasztott élek még 1 óra múlva is nagyon könnyen elmozdulnak.
Vízzel feltöltött akváriumban nálam kis idő múlva valamilyen gombához vagy penészhez hasonló, világos, nyálkás réteg jelenik meg a ragasztó felületén.

Szilo-Top
Ecetsavas
Tapasztalataim hasonlóak, mint a "kék" Mesterrel kapcsolatban.

Dow Corning DC 781, DC 881
Ecetsavas
Messzemenően a legjobb ragasztó, amit eddig használtam. Az igazi akvárium ragasztó a DC881, de kisebb nevelőakváriumok ragasztásához a DC781 is tökéletesen megfelel.
Az anyaga szilárdabb, mint a fentieknek. Hamarabb bőrösödik, ennél fogva gyorsabban is kell vele dolgozni, és a fugát is gyorsabban ki kell húzni. 1/2 óra múlva már nagyon jó kötést ad, esetleges fuga javításoknál már nem mozdulnak el a lapok. Teljes kötés után kissé "zsíros" hatású, a sniccerrel letolt felesleg után maszatolós foltok maradnak, ami kis mosószeres ronggyal könnyen eltávolítható.
Aki elég bátor, és nem fél, hogy a fugába belekap, a fugázás után kikenődött felesleget azonnal letörölheti pl. papírzsebkendővel, ekkor a "zsíros" foltok elmaradnak.

Aquasilicone
Ebből is létezik fekete szín.
Szilárd anyagú, gyorsan köt, 10-15 perc múlva kés nélkül már nem nagyon lehet a lapokat szétszedni. Szintén gyorsan kell vele dolgozni.
(még nem volt alkalmam kipróbálni, az információk Don07-től származnak)

A ragasztóknál megemlíteném, hogy van olyan akváriumkészítő, aki ecetsavas ragasztót használ, és van olyan, aki ezt ellenzi....

A fenti ragasztók mind ecetsavasak, ill. az F.BS-ben és az Aquasilicone-ban nem vagyok biztos, mivel nincs ráírva.