[Epitesz-barkacs] megélni? Re: szamok a klimas futesrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 17., H, 12:31:44 CET

vajk fekete wrote:
> Szerintem oriasi kulonbseg, hogy valaki tudomanyos kutatas, oktatas
> celjara felajanlja a szerveit, a testet,
> vagy hogy uzleti celra, penzkeresetre hasznaljak.

Egyetértek, tényleg óriási különbség. De a nézetrendszerek között is
óriási különbség van. Pl ha az én testemet (akármilyen gusztustalan is)
anélkül, hogy a nevemet odaírnák, akármire felhasználnák hóttában, engem
bizony rohadtul nem érdekel most se. A nevem odanemírása is csak az
utódaim szempontjából érdekes. Ciki lenne mondjuk az unokámnak, ha arra
jár az ismerőseivel, és pironkodnia kellene a nagypapa miatt bármiért is.
De más szempontom nincs.

Mások meg még életmentési célból sem hajlandók egyetlen szervet sem másba
beültetni engedélyezni. Sőt, vannak, akik a sima véradást vagy műtét során
elengedhetetlen vérkapást is ellenzik, inkább meghalnak. (Többnyire
vallási okok vannak a háttérben.)

Ilyesmire mondom, hogy marhára sokszínű a világ. Persze evidens, hogy
sokfajta olyan nézetrendszer létezik mindenféle témához kötődően, amiknek
a vallói meglehetős kizárólagosságot képzelnek az övékéről, az az egyedüli
elfogadható. Ahogy a tegnapi hetihetesben is a Váncsa elmondta, hogy azok
a papok, akik hajbakaptak (hogy finom legyek), mind a saját
nézetrendszerét tekinti egyedüli és kizárólagosan elfoghadhatónak,
igaznak. Hát ez nem csak vallási téren van így.

(Aztán az egész - szerintem - vihar az idő egy igen pici szeletében és a
tér egy pici szegletében. Nem lehetetlen csak nagyon valószínűtlen, hogy
az emberiség túléli pl a Napot úgy, hogy el tud költözni. Ha ez nem
történik meg, akkor oda az egész úgy, ahogy van, államok, nézetrenszerek,
maga az egész Föld semmisül meg valszleg, pontosabban válik a felfúvódó
Nap részévé, aztán egy rész megy szét a bolygóközi térbe, más rész meg az
összezuhanó nap anyagába. Jó eséllyel még az atomi szerkezet se marad meg,
tehát még az atommagok se biztos, ami legalább az elemeket jellemezhetné.
Persze most nem foglalkozva a vallási megközelítések sokaságával.)