[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2008. Nov. 21., P, 10:12:50 CET

Abból indult ki az egész levelezés, hogy egy régi kazánt kellene erre a
feladatra használni. Szinte biztos, hogy nincs moduláció, tehát kétpont
elven működik a vízhőfok szerint a saját szabályzása, és ha régi
termosztát van fenn a falon (az is kiinduló feltétel volt, hogy nem akar
sokat költeni, pl. pid szabályzó), akkor itt többféle tényező miatt is
fog az előremenő hőmérséklete változni. Hogy a padló milyen
időállandóval és tehetetlenséggel fogja ezt integrálni, azt nem tudom.

Az itthoni termosztátomat én csináltam, mindenfélét ír, kijelez, de a
szabályzása erre a fél fokos kétpontos hiszterézisre van beállítva.
Folyamatosan lángmoduláción nem lehet tartani a kazánt, mert a minimum
teljesítménye (5kW) is sok a lakásnak, és túlmelegszik. Tehát néha le
kell állítani. A fél fok beállított hiszterézis a valóságban biztos
jelent másfelet, mert a rendszer tehetetlensége miatt mindkét irányban
túlleng. Épp ma reggel mondta az asszony, hogy negyed óránként bekapcsol
a kazán, nem lehetne valamit csinálni? Szóval a másfél fokos ingadozást
mi észre sem vesszük, azt meg, hogy a kazánnak jó-e a pid akár nagyon
sűrű ki/be kapcsolgatása, azt nem tudom. Állítólag induláskor rossz a
kazánok hatásfoka, és a begyújtórendszer is ha adott számú begyújtásra
van élettartamban kitalálva, előbb fog tönkremenni.

De ha le tudnád írni, hogyan kell PID algoritmust csinálni, szívesen
kipróbálnám. Akár úgy is, hogy nem hagyom a szoftvernek, hogy bizonyos
időköznél sűrűbben fűtögessen.

Gábor