[Epitesz-barkacs] hosszabbító nedves helyen

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2008. Okt. 2., Cs, 16:57:01 CEST

hulye gondolat az, hogy tkp ha van femes kapcsolat, akkor nincs is atmeneti ellenallas?

ugy ertem, hogy ha mondjuk ket rez hengert merolegesen egymasra fektetek, akkor az erintkezesi pont egy tenyleg pont lesz. tehat a felulete infinitezimalisan kicsi. viszont a vastagsaga is kb nulla. igy aztan nem is lehet nagy ellenallast merni kozottuk.

ha aramot folyatok, akkor ebben a pontban nagy lesz az aramsuruseg, de a pont szinte nincs is. a kornyezeteben meg jo nagy terszogben ott a rez, szinte sehol nem lesz tul nagy aramsuruseg.

ha osszenyomom oket annyira hogy deformalodjon, akkor nagyobb a felulet, kisebb osszeszorito ero is eleg. tehat a felulet*ero az ami szamit, ha kicsi a felulet, akkor nagy ero kell es kesz.

hol rossz?

vajk