[Epitesz-barkacs] FI relé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 7., K, 23:22:26 CEST

vajk fekete wrote:
> a nem arra van kitalalva-val egyetertek.
>
> viszont baromi gyors!! es nem tartom kizartnak hogy egy par
> felperiodusra 20-50mA sem art meg.

Erre nem vennék mérget. Magamtól biztos nem próbálnám ki. Nem olyan gyors
az, kimán kienged egy félperódust, de lehet, hogy kettőt is. Megfelelet
egy defiblillátor ütésének, azaz simán megállíthatja a szivet, ami akár
úgy is maradhat.

Persze vannak ménkű erős szervezetű emberek is.
És most rémmese: régen kéztörés miatt kórházban voltam. Ott volt előttem
azon az ágyon egy fazon (mesélte egy nővér), aki építkezésen eldőlt
állványról nem leesett, hanem villanyvezetékbe kapaszkodott, méghozzá
pechére nem egy fázisba, hanem kettőbe. Ráragadt, mint légy a papírra,
majd elengedte, és lezuhant, de úgy megégett a két karja, hogy vállból
kellett amputálni, és élet-halál között volt sokáig.

Na de ilyen emberek alig léteznek. Én pl tutira nem nyúlnék rá próbaképpen
sem egy 10mA-es firelére sem. Sőt, azt bátorkodom állítani, hogy lehet,
hogy megszólal már 5mA-től is, de mire a mechanika kiold, ezalatt az
áramot semmi nem korlátozza, szóval ha az én ellenállásom pl 4kohm, és
éppen 320V-nál nyúlok rá, akkor a firelétől függetlenül kialakul 80mA. A
firelé nem áramkorlát, csak egy relatíve gyors kapcsoló.