[Epitesz-barkacs] hazivizmu, aramvalto

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Okt. 10., P, 10:58:46 CEST

Szervusz HJózsi!

> Á, csak az áram nullaátmenetei környékén. Mondjuk folyik 4A eff, ennek a
> csúcsa kb 6A, és pl a +/-0,2A-nél kisebb részen bejön a nagy impedancia,
> ekkor a motor és a hálózat között nagy fesz keletkezik, amit a trafó jól fel
> is transzformál. Aztán a fesz-idő terület, mivel jó nagy, a vasat betelíti,
> onnantól nem visz át semmit, eltűnik a fesz (megszünik a dfi/dt), és megint
> jószerivel rövidzárként viselkedik.

Na most már kezdem sejteni, mit kevertem el: a rendes üzemhez képest
(hálózat mint feszgen fogja a trafót), itt áramgenerátor van a
primeren (vagy valami még bonyolultabb). A vas telítésében, meg az
ebből adódó nemlinearitásban pedig továbbra sem tudok gondolkodni.

> nagy lenne. :-) De ezt a nem üzemszerű állapotot miért is forszírozod?

Hogy ne legyenek rajta azok a ronda kV impulzusok (-:

> Ha a vas telítődve van, akkor a B=Bmax, nincs fluxusváltozás (B*Avas) ezért
> a fesz is nulla a trafón (U=dfi/dt).

Na most kezdem érteni. Pontosabban a fluxus úgy változik tovább,
mintha csak légmagos lenne, nem?

> van, tehát max 325V fog keletkezni (a trafó kisfesz tekercse az áram
> nullaátmenete körül az egész feszt magára veszi), a primerén tehát a

Ekkor induktivitásként látszik az áramkörben? A motor végig (ha
terhelt) jórészt ellenállásként?

szia: Balázs