[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 26., V, 18:32:37 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> Bírják, ezek is polietilénből vannak, az alubetét meg nem ront
> rajta.

Köszi.

Közben nézem ezt:
http://www.hydro-therm.hu/futes/otretegu.htm

A legvégén van egy tábla a hőtágulásokról. Azt oké, hogy az a márka csak
annyit tágul, de ha az is PEX anyagból készül, akkor ez hogy lehetséges?

> KPE-ből 20x2-es a legkisebb, ötrétegüből 16x2-es mindegyik
> gyártónál van, de láttam már 14-est is.
> Kisebb sugárra hajlítható és úgy is marad. A préselt fittingek
> sokkal kisebb helyet foglalnak el,mint a KPE csavaros idomai.
> A presses rendszert betheted aljatbetonba, vagy az alá, egy
> kézzel összecsavart KPE fittinget nemmernék.

Nekem speciel pont 20x2-es kell, úgyhogy mindkettő lehetséges alternatíva,
de mivel kanyargós szakaszt kell kiépíteni, pont a kevesebb fitting miatt
hajlok az ötrétegű felé. Tulajdonképpen akkor el is dőlt a kérdés. :-)

Közvetlenül földbe pl. be lehet ásni az ötrétegűt?

> [...]
> Van hozzá egy tágító fogó, a csőméretekhez való pofákkal, az
> alapkészlet 40 eFt körül van (egy présgép negyedmillió).
> Van egy olyan méretű cső is, aminek a belső átmérője olyan, hogy
> húzósan rácsúszik a normál cső külsejére. Ezt gyárilag kb. 2 cm-
> es gyűrűkre aprítják. A kötés úgy néz ki, hogy a cső végére
> ráhúzol egy ilyen gyűrűt (hidegvízre kéket, melegre pirosat), a
> fogóval feltágítod a csövet, beledugod a fittinget és 2-3 perc
> alatt rázsugorodik. A fittingben nincs O-gyűrű, meg más tömítés,
> úgy fröccsöntik, hogy egy éle van körbe. A rázsugorodó cső ezen

Hidegen tágítod fel, majd visszazsugorodik?
Melegen se tágul annyit, hogy kilazuljon a kötés?

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))