[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 18:51:42 CET

On 26 Oct 2008 at 18:32, Moczik Gabor wrote:
> Nekem speciel pont 20x2-es kell, úgyhogy mindkett~N lehetséges
> alternatíva, de mivel kanyargós szakaszt kell kiépíteni, pont a
> kevesebb fitting miatt hajlok az ötréteg~n felé. Tulajdonképpen akkor
> el is d~Nlt a kérdés. :-)
Eldőlt mert a KPE fittingjeit pl. válaszfalba nem tudod bevésni,
akkorák. Egyébként jó az ios, nekem 25 éve KPE-ből van az
épületen belüli melegvíz hálózat, semmi baja.
Azért az ötrétegű is véges sugárral hajlítható. Ha jól emlékszem,
rugóval elméletileg 5 D-re hajthatod, de gyakorlatban inkább 7-8
D-vel számolj. Válaszfalba bekanyarodni ezzel se könnyű.

> Közvetlenül földbe pl. be lehet ásni az ötréteg~nt?
Be, de minek :-) Oda való a jóval olcsóbb KPE

> Hidegen tágítod fel, majd visszazsugorodik?
Igen

> Melegen se tágul annyit, hogy kilazuljon a kötés?
Nem
Én voltam az Uponor szerelőknek szervezett szakmai napján, mert
ezzel szerettem volna szerelni a házat (az ára miatt let végül
ötrétegű).
A falvastagsága nagyobb, mint az ötrétegűé. A 20-as külső
átmérőhöz nem 16-os belső jár, nem egészen 15.
A szemem előtt csinálták meg azt a trükköt, hogy a térhálósított
polietilén csövet megtörték, alaposan meggyapálták, majd
hőllégfúvóval addig melegítették a sérült részt, amíg az opálosan
áttetsző anyag üvegszerűen átlátszó lett. Amikor lehűlt, csak
tapintással érezhetted, hogy kicsit ragyásabb a felülete ahol meg
volt törve, nem látszott a nyoma.

üdv

szepygab