[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 18:59:48 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Azért az ötrétegű is véges sugárral hajlítható. Ha jól emlékszem,
> rugóval elméletileg 5 D-re hajthatod, de gyakorlatban inkább 7-8
> D-vel számolj. Válaszfalba bekanyarodni ezzel se könnyű.

Mert azt nem úgy kell, hanem úgy, hogy előbb az egyik fal síkjában el kell
kanyarodni a két fal találkozási éle irányában (ez történhet jó nagy
sugáron is), aztán onnan kifordulni szintén nagy sugáron a másik fal
síkjába.

> A szemem előtt csinálták meg azt a trükköt, hogy a térhálósított
> polietilén csövet megtörték, alaposan meggyapálták, majd
> hőllégfúvóval addig melegítették a sérült részt, amíg az opálosan
> áttetsző anyag üvegszerűen átlátszó lett. Amikor lehűlt, csak
> tapintással érezhetted, hogy kicsit ragyásabb a felülete ahol meg
> volt törve, nem látszott a nyoma.

de ez ugye ez a spéci cső, nem pedig a sima kpe?

(Amúgy minden polietilénből lévő tárgy térhálósodott, ettől poli. :-) Az
etilén meg valami folyadék, ha jól tudom.)