[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 26., V, 19:21:58 CET

On 26 Oct 2008 at 18:59, jhidvegi wrote:
> de ez ugye ez a spéci cs~N, nem pedig a sima kpe?
Igen, ez a rendszer csöve

> (Amúgy minden polietilénb~Nl lév~N tárgy térhálósodott, ett~Nl poli. :-)
> Az etilén meg valami folyadék, ha jól tudom.)
Az etilénből polimerizációval szép hosszú láncú molekulák
lesznek, ez a polietilén. Lágy, kiválóan nyújtható, belőle készül
az összes reklámszatyor, uzsonnászacsi.
Van belőle kisebb és nagyobb sűrűségű, utóbbiból lesznek a zörgős
zacskók.
Ezekhez képest az u.n térhálósított polietilénben az egyes láncok
között keresztirányú kötések is létrejönnek, vagyis több molekula
kapcsolódik egymáshoz.
Ezt a második polimerizációt vagy  vegyi úton (jellemzően
peroxidokkal) csinálják, vagy elektronsugárzással (pl.
ciklotronnal).

üdv

szepygab