[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 27., H, 16:27:50 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Az etilénből polimerizációval szép hosszú láncú molekulák
> lesznek, ez a polietilén. Lágy, kiválóan nyújtható, belőle készül
> az összes reklámszatyor, uzsonnászacsi.

Ezek azért nem tökegyformák! Szerintem adalékolják is akár.

> Van belőle kisebb és nagyobb sűrűségű, utóbbiból lesznek a zörgős
> zacskók.

A celofán azért már nem polietilén! :-) Vagy igen? Szerintem a zörgős
zacsik egy része egyáltalán nem polietilén.

> Ezekhez képest az u.n térhálósított polietilénben az egyes láncok
> között keresztirányú kötések is létrejönnek, vagyis több molekula
> kapcsolódik egymáshoz.
> Ezt a második polimerizációt vagy  vegyi úton (jellemzően
> peroxidokkal) csinálják, vagy elektronsugárzással (pl.
> ciklotronnal).

Hú, ez komoly? Ez lenne a poli^2etilén. :-) Egy újabb valami, ami ha
tényleg így van, akkor az atomfizikai alapkutatások mellékterméke. Azért
az meglepne, ha elektronsugarat ebből a célból ciklotronnal csinálnának!
Van elektronsugaras hegesztés pl, az tutira nem ciklotronnal műxik. (Bár
nem tudom, mi az elektronsugár forrása ennek a ketyerének. Nem is olvastam
utána.)