[Epitesz-barkacs] Ötrétegű cső

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Okt. 27., H, 16:37:07 CET

On 27 Oct 2008 at 16:27, jhidvegi wrote:
> A celofán azért már nem polietilén! :-) Vagy igen? Szerintem a zörg~Ns
> zacsik egy része egyáltalán nem polietilén.
Van kétféle polietilén zacskó. Amit régen ismerünk, az majdnem
átlátszó, és elég puha. Az újabban (azért ez is már lassan két
évtized) divatba jött mattab, inkább csak áttetsző, zörgős zacsik
a HDPE anyagúak (PoliEthylen High Density).
Az üvegszerűen átlátszó zacsik más anyagból készülnek.
Ma már a legkevésbé celofánból. Az ugyanis az egyik legelső
műanyag volt. A nevét is onnan kapta, hogy cellulóz volt az
alapja, azt kezelték mindenféle vegyszerekkel, amíg átlátszó
fóliává nyújthatták.
Nagyi lekvárja szépen be is sűrűsödött alatta, mert páraáteresztő
volt.
A mai befőző fólián át már nem diffundál, de nem is cellophan az
anyaga.

üdv

szepygab