[Epitesz-barkacs] szétszedéses kültéri?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 6., Szo, 17:07:45 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nem voltam körültekintő :-(

Meg hát sikerült egy rossz mozdulat. A zárt sarunál nem mágneses
csavarhúzóval úgy kell eljárni, hogy a saruba rakja be komplett a csavart
az emberfia, és a csavarhúzó ráillesztése után egyszerre megtámadni vele a
sorkapcsot vagy egyéb részt, ahova kötve van. Főleg ez kereszt csavar ma
már, és nem sok esélye lesz így a csavarnak leesni. De hát már késő, ez
van. :-)

> orosz ketyerékben "megszoktam", hogy ami csupaszon is jó, azt
> nem szokták szupervédelemmel ellátni :-)

Mármint, hogy a ketyerében van valami csupaszon, akkor az nem lehet IP
magas védettségű?

> szerencsére nem rántottam szét, mint  foxi a lábtörlőt  :-)

Ha megtetted volna, könnyen kimérhető, hogy mi micsoda, rajz nélkül is,
csak azért kell a rajz, mert a sorkapocs kiosztás már nem logikán múlik.
Azt már lehet, hogy nehezebb kimérni, működés kell hozzá. De ez nem a
kondi környékén dől el.

> az IP számokat mégegyszer megnézem

Az van ráírva, hogy IP54?
Az 5-ös azt jelenti, hogy annyi por nem tudhat bejutni, ami a működését
veszélyezteti, valamint, hogy 1mm-es huzallal se lehet belenyulkálni az
elektromos részekhez.

A 4-es itt kissé gáz a második számnál, mert ez bármely irányból fröccsenő
víz elleni védettséget jelent, nekem meg az a gyanúm, hogy az alulról
felfelé fröccsenő víz ellen a burkolat már nem biztos, hogy elég védelmet
nyújt. Persze az is lehet, hogy ez is csak a működés szempontjából
érdekes, márpedig annyi víz nem tud ilyen fröccsenésekkel bejutni, hogy
megálljon a ketyere, hacsaknem egész nap vödörszám locsolom rá a vizet.
Lehet, hogy én IP53-at írtam volna a gyártók helyében. Ezesetben csak a
függőlegeshez képest 60 fokkal eltérő irányból fröccsenő vagy permetezett
víznek kell ellenállnia, az meg eléggé életszerű, hogy ezt meg is kapja.
Persze viharban fröccsenhet oda mindenféle irányból víz, tehát jobb a
békesség alapon tényleg nem árt, ha IP54-re van csinálva.

> a kültéri rézcsövet még nem bontanám meg, csak az elektromos
> "felderítésre"
> gondoltam, bár józan ész alapján (1) kompresszor (2) venti (3)
> fűtő-hűtő átkapcsoló
> a 4csövesnél  nem sok lenne a kültériben

Jó az, ha szétnézel benne. Gondolom ugyanaz a kondiféleség van benne, mint
minden klímában szinte, 3 kivezetés, a főkondi 35-50 uF közötti, a másik
része meg valahol 0,9...1,5 uF között van, a ventillátoré. Ezek sajna nem
valami hosszú életűek, a nagyobb kondi száll el könnyen. De a boltban vett
kondival kiváltható, az 1uF-osat is persze ilyenkor egy másféle, magában
álló kondival kell kiváltani. Nálam már 2 vagy 3 ki van váltva így.

Most mi is a célod? A most következő télen már beüzemelnéd?