[Epitesz-barkacs] Vaserdo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 10., Sze, 21:04:45 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> AZ abszolút vasrengeteget a Déli pályaudvari metró kijárat
> építésénél láttam. Anno ott laktam a Vérmezőnél.

Fotóid is vannak netán?

> A pályaudvar üvegcsarnoka alatti kijárat egy légoltami
> szempontból védett kijárat, vagyis a kör alaprajzú, gömbsüveg
> kupolával fedett építmény át kell vészeljen egy "szabványos"
> atomtámadást.

Na ez azért kissé túlzás! Hacsaknem azt kell érteni alatta, hogy mondjuk
100m magasan robbantanak, és a szerkezetre csak a lökéshullám jut. Még egy
második világháborús 2 tonnás bomba is romba döntene szerintem egy 1m-es
vasbeton szerkezetet.

> Na, ennek van vagy 80 - 100 cm vastag szerkezete, olya sűrűn
> telepakolva 32-es vasakkal, hogy nem értettem, hogy folyik közé a
> beton és fér bele a merülővibrátor. Persze az egészet igyekeztek
> folyamatosan betonozni, hogy ne alakuljanak ki munkahézagok. A 70-
> es évek elején, mixerkocsik és betonpumpák nélkül nem lehetett
> semmi logisztika.

Ma meg már a betonozás maga a leggyorsabb művelet. Ezt a kis hidat is
szerintem néhány óra alatt telenyomták készre.