[Epitesz-barkacs] szivattyú lábszelep

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 14., V, 10:43:00 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2008.09.14. 08:29:30 +2h-kor írta:

> Szerintem ez egy szimpla visszacsapószelep.

> Még magát a tartályt is, ha csak simán az aljába csatlakozik a
> töltőcső, és nem a tetejébe.

> Ezt Neked kell kiszámolnod, hogy elviseled-e az ezzel járó
> többlet energiaigényt, amikor újra fel kell tölteni a csövet.
> Mondjuk ennél biztonságosabban fagymentesíteni egy csövet nem
> lehet (az gondolom természetes, hogy a csőnek végig lejtenie kell
> a kút felé).

1 collos slag 30m    2.5cm*2.5*3.14/4 * 3000 = 14718.7500
azaz kb 15 liter víz

> Ha biztos mindig leürül, különösebben hőszigetelned sem kell.

> Ha ez valami cirkulációs rendszer lenne, én inkább elfelejteném.
> Bármilyen okból leáll a keringetés, szétfagyhat a rendszer.

Józsi számításai alapján egy 15Wattos kis motorral folyamatosan lehetne
kihozni nagyon kis vizet a kútból, ehhez akár egy  8-as rézcső is elég volna,

viszont  ekkor is talpszelep nélkül kellene megoldani  hogy ne fagyjon szét
a felszini 15 méteres szakasz

azt hiszem, van mit átgondolni....