[Epitesz-barkacs] A MASTERMAX D -140 páraáteresztő tetőfólia.

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 14., V, 14:34:58 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2008.09.14. 08:37:43 +2h-kor írta:

> Azért ott a lécezés nagyrészt árnyékolja a közte levőket.
> Szerintem egyébként kevés vacakabb konstrukció létezik zajvédő
> falra, mint ez.

amit én láttam, az 10 centis léc, 10 centi csupasz bitumenes papír
takarás nélkül (mintha a Könyves Kálmán körútonláttam volna ilyen formában)

> A bitumen sem örökéletű, de fekete lévén, elég jól árnyékolja az
> önfeláldozó felületi réteg az alatta levőket.

a TVK mintaboltjában is vettem ilyen UVstabilnak mondott vackot
(1m széles tekercsben 0,2 - 0,7mm vastag) hát vagy a műanyagtudomány
blöffölt, vagy csak a kereskedők, de 2 év alatt elbarnult az átlátszó
"üveghelyettesítő"

> Egy bitumens tetőfedést évtizedekre szánnak, ott kell is rá a
> védőréteg (hagyományosan gyöngykavics, manapság fényvédő festék).
> Azt nem árultad el, milyen célra kellene, hogy hosszú távon UV-
> álló legyen egy tetőfólia.

a magyar hullámpala van a tetőnkön, azután csak az ukrán pala volt, most meg
m2-.ként 2700 Ft felett lenne, amiért már rendes fedőanyagot is lehet kapni
(1 táblányit nem adnak, csak akkor, ha az egész tetőt cserélnéd)

a kémény lebontása után "esztétikai okokból" (jelenleg egy 40x40-es krómacél
doboz a héjalás áttörése, az ezen átvezetett kéményt pusztítottam ki) meg
"pszichikai okokból" (az önkormi építésügyi elsőfok agyában az él, hogy
azért van otthagyva még az áttörés, hogy újból kidughassak azon egy csövet )
kell a héjalást átalakítanom ferdesíkúra

kátránypapírom van egy tekercs erejéig (ahogy a baumaxban láttam ezt is betiltották)
csak ez a Mastermax is idekerült a látótérbe

most 150m2 totális lecserélése számomra reménytelen, pár m2-re bármit csinálok
így is, úgy is nem lenne esztétikus

hát a Mastermax helyett legrosszabb esetben falemez kátránypapírral, vagy
bádogosanyagokkal megoldani, legfeljebb a kéményluk helyére teszek egy
tetőkibúvót ( legfeljebb így 2 tetőkibúvó lesz egymás mellett :-) )

köszi a véleményedet, hogy nehogy "önfeláldozót" vegyek