[Epitesz-barkacs] Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 15., H, 12:55:52 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Talan csak az ablakok restomiteset erdemes megcsinalni, hogy ne
> huzzon. Esetleg, ha a fa szerkezet jo es eleg eros/vastag, lehet
> a kulso szarnyba hoszigetelo uveget csinaltatni. A vert falak jo
> vasatagok, es egesz turheto a hoszigetelesuk, ha nem nedvesednek.
> Azert az nezd meg, hogy a padlas fele milyen a hoszigeteles, mert
> folfele sok ho tud elszokni.
> A Nem lehet egy kozfalba beepitett cserepkalyhat tenni ide is? Ez
> ket szobat futhetne egybe. Esetleg a meglevo cserepkalyhaval
> vizet melegiteni es arrol radiatorokat jaratni? Tudom, ehhez at
> [...]

Látom, hogy akár a ház teljes átépítését is megcsinálnád annak érdekében,
hogy a klíma szóba se jöhessen. :-)

Na de hálistennek se neked, se nekem nem kell döntenünk, hogy mi is legyen
végülis.

(Azért azt a kétségtelen előnyt nem kéne figyelmen kívül hagyni, hogy a
klímával hűteni is lehet! És ha már úgy alakul a világ, hogy Mo melegszik
bizony, hát ez nem elhanyagolható szempont.)

Épp az imént agyaltam ki elvileg egy COP mérő módszert. Talán megvalósul
(felvetettem vkinek, aki talán meg is tudja csinálni), és akkor bármikor
lehet dönteni, ha van másféle fűtési mód is a házban, hogy éppen melyikkel
érdemes nyomulni. Szóval szerintem nincs ellentmondás a különféle módok
között, és elég objektívek ezek ahhoz, hogy ne zsigerileg döntsön bárki,
hanem műszaki és más, életvitellel összefüggő meggondolások alapján.

Pl ha valaki mindenféle légmozgást, meg mozgó alkatrészeket tartalmazó
kütyüt helyből kizár, annak a klíma nem jöhet szóba akkor se, ha töredéke
lenne a költsége. Pl ha az alternatíva kerozin, gázolaj, benzin, de a PB
gáz vagy a nappali villany se kutya.

Ha viszont valaki mániákusan fél pl a gáztól (robbanás, CO mérgezés), vagy
idegbajos lesz a kéményseprőktől, akkor a klíma vagy villanyfűtés akkor is
megérheti, ha amaz olcsóbb lenne. Pl aki már vesztett el családtagot
lakástűzben, ami gázrobbanás, vagy kályhából kihulló parázs miatt történt,
esetleg döntötte már romba a kéróját kazánrobbanás, az az égetéssel járó
fűtési módokat biztos háttérbe szorítja azokhoz képest, amikben ilyen
nincs. Akkor is, ha valaki megpróbálja elmagyarázni, hogy a mai kazánok
zárt rendszerűek.... (Cserébe viszont marha drágák.)