[Epitesz-barkacs] Klimas futes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 15., H, 13:43:49 CEST

On 15 Sep 2008 at 13:29, jhidvegi wrote:
> de hiszen ott marad! Valamit nem értesz. A cop a klímánál így
> definiált: COP=leadott h~Nteljesítmény / a hálózatból felvett
> h~Nteljesítmény.
Ezért nem értem. Persze nem a definíciót.

> A leadott = hálózatból felvett + a kintr~Nl beszivattyúzott.
Ez így olyan szép, hogy nem is lehet igaz. A hálózatból felvett
energia egy része a gáz összenyomására, továbbítására, vagyis a
hő szivattyúzására fordítódik. Az ezen felüli része melegíti a
ventilátor és a kompresszor motorját. A ventilátornál ez lehet,
hogy nem gond, mert egyrész nem nagy teljesítmény, másrészt
könnyen elhelyezhető a motor a hőcserélő felé menő légáram
útjában. Ami kültériket és láttam, ott különösebben nem
törekedtek arra, hogy a hőcserélő felé áramló levegő hűtse a
kompresszort. Valahogy beletaposták egy dobozba az összes
csövekkel és egyéb kütyükkel együtt, és kész.

> Tehát ami a hálózatból fel van véve, az mindenképpen bejut. Hova
> máshova is jutni?
Hőveszteségként a környezetbe.

üdv

szepygab