[Epitesz-barkacs] Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 15., H, 15:01:00 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Ez így olyan szép, hogy nem is lehet igaz. A hálózatból felvett
> energia egy része a gáz összenyomására, továbbítására, vagyis a

Ne csináld már! A gáz csak hordozó. Nem kell semmit tudni a klímáról
ahhoz, hogy energiamérleget készíthessünk.

Belemegy p teljesítmény a hálózatból ugye. Belemegy a kültériben még pk
teljesítmény a környezetből, kimegy belőle a beltériben pb hőteljesítmény.
Nincs más! Nem sugároz, nem jön le róla tehát se hang, se nukleáris vagy
hősugár számottevően, tehát mese nincs, mindnek, ami belemegy, függetlenül
a működésének a részleteitől, bent kell eltávoznia.

Tehát a p+pk=pb-nek muszáj teljesülnie.

Ezért ezek a tényezők, miszerint:

> hő szivattyúzására fordítódik. Az ezen felüli része melegíti a
> ventilátor és a kompresszor motorját. A ventilátornál ez lehet,

Nem értelmezhető. Ezek igen kicsi hőkapacitások, tehát tartósan nem
köthetnek le teljesítményt. Minden veszteségi teljesítmény, még a
kompresszor motorjában keletkező is, benne van a mérlegben. Kint minden
kutyahideg, tehát kint nem ad le hőt. Még a kompresszorház körüli tér is
hideg, annyira, hogy még az is megesik, hogy attól lesz a ketyere
zajosabb, hogy a hideg cumóban a réseken bejutó pára lecsapódik, és a
kompresszor köré tekert szivacs-szerű hőszigetelő réteg átjegesedik, és
jelentősen elromlik a rezgéscsillapítása.

(Ilyenkor szoktam ráhúzni az egészre egy nylonzsákot, és bekapcsolok egy
10-20 perces hűtési üzemmódot, amitől az összes hő a kültéribe landol pont
úgy, mint az imént a beltéribe. Tehát bentről szív hőt, meg a hálózatból
is megy bele, ez mind a kültériben landol, és ha letakarom, akkor
felhevíti az egészet, leolvad sok jég, eltűnik a kompresszor köré rakódott
jeges dzsuva is. Sőt, ha elrontom, túl sok időt adok neki, még le is
kapcsol a kompresszor túlemelgedést miatt. :) Ilyenkor lehet várni a
hülésre, hogy visszakapcsoljon. De ez most mellékes.)

Szóval az a gyanúm, hogy valami alapvető félreértés honol itt az
energiamérleget illetően.

Egy dolog kétségtelen: A kültéri ventillátorba bement villamos
teljesítmény tényleg elvész. Ez 20-25W szokott lenni. A beltérié már
hasznosul. :-) (mármint fűtés üzemmódban, mert hűtésnél ez is rontja a
viszonyokat, de ez is ekörüli teljesítmény.)

> útjában. Ami kültériket és láttam, ott különösebben nem
> törekedtek arra, hogy a hőcserélő felé áramló levegő hűtse a
> kompresszort. Valahogy beletaposták egy dobozba az összes
> csövekkel és egyéb kütyükkel együtt, és kész.

És ezt nagyon helyesen tették!

> Hőveszteségként a környezetbe.

Hogy tudja leadni, ha az egész kóceráj hidegebb a környezetnél? Hát csakis
bent tudja leadni!!

(Még a végén lehet, hogy ezt is megértve apróra, szimpatikusabb lesz a
hőszivattyús fűtési mód egy kis fokkal? :-) )