[Epitesz-barkacs] M0

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 20., Szo, 13:13:17 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Tervezik, de szerintem határidő nincs rá. Mindenesetre biztos
> hamarabb lesz meg, mint az M0 északi zárása a Szentendrei úttól
> Biatorbágyig.

Ez biztos. Azt a szakaszt még csak nem is tervezik. :-)

> Hiú remény :-(

Á, ebben neked nem tudok hinni. A 70-esen a vasút fölötti kis hídnál is
hasonlókat írtál, nem jött be. :-)

> Építenek egy kb 2 km-es átkötő szakaszt an M0-ról a 6-osra.

Nem erről van szó. Ahova át vagyunk terelve, az egy teljes autópálya
oldal, nem átkötő szakasz. Most ezen az új részen zajlik a forgalom, a
másikkal matatnak valamit. Ha kész lesz, akkor ez egy nem jelentéktelen
szakasz lesz, csak persze rövid. Nyilván azért csinálták, mert marha nagy
forgalomra lehet itt számítani.

> Valahogy sikerült megtervezni Európa talán legbonyolultabb
> csomópontját, ennek megfelelő tempóban is épülget.

Na azért tudnék keresni neked sokkal bonyolultabb csomópontokat is! De
majd meglátjuk, mi lesz.

> Maga az M0 kb ettől a tétényi csomóponttól a diósdi lehajtóig
> válik igazi autópályává a csomópontépítés kapcsán. Az is van vagy
> 1 km :-(

Új mértékegységet találtál? Megmértem az imént, 3km-ről van szó. Nem
mondom, hogy sok, de azért mutatja, hogy legalább belefogtak a halálút
jelleg felszámolásába.

> még több kamion megy majd erre. A média már büszkén közölte (kb.
> a megnyitást követő egy héten belül), hogy az új M0 szakasz
> belépésével érzékelhetően csökkent a budapesti tranzit
> teherforgalom. Pontosan ennyivel nő a halálút túlterheltsége.

Nem biztos, mert az egy egész más része a városnak. Máris mértek valami
80%-os csökkenést a hungária körúton, csak nem tudom, kik.
Az biztos, hogy állati hosszú az új szakasz, és sokan meg fogják gondolni,
hogy megéri-e arra menni. Hiába no, ez nem pici város. (Volt alkalmam
Minszk körül körbemenni az ottani M0-on, hát ehhez képest az kis mihály.
Az egésznek a hossza lehet annyi, mint itt az új szakasz, vagy tán még
rövidebb is. Viszont az tényleg körbeér. De azért nem cserélnék! :-)

Műszakilag kíváncsi leszek (ha megérem), hogy sok év múlva ez az újra
bevezetett betondarabokból történő építés bejön-e. Nem lesz-e hasonló
idővel, mint a régi M7 volt. Ha azt megoldották, hogy a betontömbök
egymáshoz képest ne tudjanak mocorogni, akkor az úthibákat sima
aszfaltozással lehet idővel javítani, sőt, talán egyszerűen egy réteg
lemarásával is.

Hacsaknem van egy kopóréteg itt is külön. Erről lehet valamit tudni? Van
valami külön ilyen réteg? Ha van, az milyen vastag? (mert azért el tudnék
képzelni egyenletesebb útfelületet is! :-) )

Az lenne a nagy szám pedig, ha ilyen betonszerű vagy más, nem hengerelendő
anyagból van egy út, hogy elvileg iszonyat egyenletesre lehet csinálni.
Mert ugye az aszfaltot is lerakhatja egy lézersugárhoz igazított gép, de
az utólagos hengerlés természetesen elrontja a felület alakját. Na de ha
betonféleségről van szó, az elvileg rögtön kész lehet, ahogy a gép
lerakta, elhaladt fölötte.

De ha elég vastag a kopóréteg, és utólag is megmunkálható, akkor legalább
a marógép lehet lézervezérelt, és iszonyú pontosság valósítható meg.
Szinte olyat is lehetne csinálni, hogy az autóban letett talpas pohár se
boruljon fel, sőt ne is lötyögjön benne a lé, ha egyenletes sebességgel
halad.