[Epitesz-barkacs] M0

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 20., Szo, 14:42:37 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Én ugyan 2 km-nek se mérem, de végül is lényegtelen.
> A gugli térképén néztem.

Én is ott néztem. 2,96-ra vagy effélére jött ki. Ugyanarról beszélünk?
Mert én az M0 autópályásított részének a hosszáról. Mérés: a vonalzó Path
üzemmódjával. (tehát nem a maps.google.com-on, hanem a google earth
progival.)
Azzal is megnéztem (útvonal innen meg ide), az 4,4 km-t hozott ki a
nagytétényi úti csomóponttól a 70-esig. :-) Persze értem, én csak azt a
szakaszt mértem, ami a fehérsége miatt mutatja az építést a guglin.

> Ami meglepett, az a nyomvonal az Angeli úti csomóponttól Érd
> határáig. Nekem laikusnak nagyon logiusnak tűnt volna a
> városhatár menti nyomvonal, végig üres területen. Ehelyett lejön
> a nagytétényi sorompóhoz, a Hotel Aquariushoz, és a vasút mellett
> megy ki Érdig. Ezzel az egész Bányalég utcai ipari területet
> levágja az út, külön kell alul/felüljárót építeni.
> Nézd meg az űrfotót, Te érted?

Megnéztem, és nem értem. Egyet viszont tudok: ez nem kína. Itt nem lehet
az útvonalakat logikusan csinálni, mert ha akad 2 civil(nek mondott)
egyén, akik szerveződésbe tömörülnek, az európát amerikával összekötő,
óceánt áthidaló híd átadását vagy megépítését is meg tudják akadályozni.
Mi valahogy tömve vagyunk az ilyen okból logikátlan vonalvezetésekkel. Ha
jól tudom, a kőrösi völgyhíd is ezért vált szükségessé. Kijjebb lehetett
volna enélkül is építeni, de akkor olyan távol került volna a balatontól
az egész nyomvonal, hogy a használat lett volna kétséges. Beljebb meg a
legkülönfélébb önkormányzatok tettek keresztbe. Aki hülye (magyarország),
az szenvedjen. Örülhetünk annak is, hogy a hidak kvázi egyenesek, mert
emiatt akár cikk-cakkban is áthidalhatnák a dunát. :-)

Konkrét infók nélkül is mernék fogadni rá, hogy ilyesmi oka volt annak,
hogy nem az általad is logikusnak tartott vonalvezetés lett megépítve. Ez
ráadásul rövidebb is lehetett volna, és jóval nagyobb sugarú ívet (és csak
egyet) lehetett volna használni. Eszembe jut az egészről a régi magyar
útépítési módi: a mérnök benézett a távcsövébe, kinézte magának a
legközelebbi tanyát, és arra vette az irányt, aztán közeledvén jópézé
áttért másmerre. Plusz a nagybirtokokat is kerülgették. Ezért pl a 85-ös
úton jelentős lekerekítéseket kellett csinálni jópár évvel ezelőtt. Én még
sokat jártam a régin, hááát, nem volt valami veszélytelen a hülye
kanyarjaival.

De az autópályáink is tartlamaznak olyan kanyarokat, amik olyan kis
ívűekre sikerültek, hogy sebességkorlátozásokat kellett bevezetni rajtuk.
Mi a francért!? Szerintem ezen a ponton az államnak tökösebbnek kéne
lennie. Életveszélyesek ezek az útszakaszok, ha kicsit is csúszik az út.