[Epitesz-barkacs] thermoszelep

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 22., H, 20:52:41 CEST

On 22 Sep 2008 at 18:41, vajk fekete wrote:
> Padlofutesre ez nem biztos hogy jol mukodik am! A padlofutes lassu,
> nehez termosztattal tuti jol vezerelni. A kazan eloremeno gondolom
> idojarasfuggo. Ugy kell beszabalyozni a koroket, hogy kb pont jol
> futson ha egyfolytaban megy! A termosztat csak arra kell, hogy
> leallitsa ha besut a nap, hajat szaritanak vagy hasonlo.
Van itt padló, fal és mennyezet is, csak radiátor nincs.
A kazánnak van egy időjárásfüggő vezérlése és van hozzá egy
digitálisan kommunikáló "termosztát". Valószínüleg Honeywell, de
a kazán gyártó saját neve alatt adja a kazánhoz.
Ezen tudom programozni a kazánt, akár a fűtési görbét eltolni
ill. a meredekségét változtatni is.
Valami hőérzékelő ebben a kütyüben is van.
Ezen túlmenően a fontosabb (lakó)szobákban lesz helyiségenkénti
termosztát. Olyan, ami nyáron átkapcsolható hűtés vezérlésre is.
Mindebből kell egységes rendszert gyúrni. Alapesetben a
helyiségtermosztátok működtetik a termofejeket. ENnek azonban az
a feltétele, hogy a főszabályzó olyan helyen legyen, hogy a
kazánt minél ritkábban akarja kikapcsolni, hizsen hiába nyit egy
helyiségtermosztát, ha épp áll a kazán.

üdv

szepygab