[Epitesz-barkacs] thermoszelep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 22., H, 22:06:19 CEST

vajk fekete wrote:

> en tuti ugy csinalnam, hogy eloremeno kulso homerseklet alapjan van
> az eloremeno, a szobak termosztatjai nyitjak az adott korok
> termoszelepjen, es a vagykapcsolat inditja a kazant.

Ez az én szememben is tökéletes megoldás - azzal kiegészítve, hogy az
egyes termosztátok nem lehetnek kétpont szabályozásúak, ha nagy
hőtehetetlenségű a fűtési rendszer, pl a szóban forgó
padló-fal-plafonfűtésnél, mert beleng piszkosul, elfogadhatatlan
hőfokingadozások állnak elő. Persze ettől még lehet kétállapotú, be vagy
ki, de PID szabályozónak kell benne lennie.

Ez azt fogja tudni, hogy akár moccanatlan hőmérséklet mellett is lesz
ki-bekapcsolgatás, csak ennek az időtartamai fognak változni, és végül a
hőmérséklet marha stabil lehet.

De az is jó, ha csak P (arányos) szabályozója van a ketyerének (pl a
klímákban kb ilyesmi lehet), ekkor se mocorog a hőmérséklet, csak ha
nagyon megváltozik kint. Na de itt ezt a változást a kazánhőfok
megváltozása kompenzálná. Szóval a lényeg, hogy ne kétpont legyen, mint pl
a computherm egyik fajtája.

Tényleg, egy kazán tudhat olyat, hogy valami söntágban kevergeti a vizet,
ha senki nem kér meleget? Szóval olyat tud, hogy mindig van neki
készenlétben a beállított hőfokú előremenőből?