[Epitesz-barkacs] Pala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 23., K, 11:05:40 CEST

Acs Gabor wrote:
> Előnyök:
> 1, ha leszedem,
> -az munka (költség),
> -sok veszélyes hulladék(sok költség),
> -és ez jár a legnagyobb helyi környezetszennyezéssel (minden csupa
> azbeszt lesz, ahogy leverik/letörik.

De miért kéne ilyen durván eljárni? Simán kihúzni vagy elcsípni a
palaszögeket, és levenni, leadogatni. Az elszállítás lehet, hogy pénzbe
kerül, de az is lehet, hogy valaki meg akarja venni. Hogy ez jogszerű-e,
az kétséges az olvasottak alapján. Viszont az a 30-40ezer Ft/konténer ár
nem is olyan vészes.

> -az biztos, hogy a lécek rászerelésekor meg kell fúrkálni, ami
> megincsak palaport visz a levegőbe (és a munkás környezetébe)

Ez szerintem jóval nagyobb szennyezés, mint ami a leszedéssel jár. (Bár
szerintem mindkettő egészen jelentéktelen.)

A bontó emberek akkor szoktak piszkosul beöltözni, amikor régebbi
lakótelepek pinceszintjén bontanak. Pontosan nem tudom, hol, melyik
részen, de itt hőszigetelés céljából lett sok aszbeszt beépítve. Na ezek
úgy csinálják, mintha az űrállomáson dolgoznának, szkafanderben. És a
környéket is tök lezárják fóliákkal. A palamunkáknál azért messze nem ez
az ábra.