[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 06:55:51 CEST

On 28 Sep 2008 at 5:46, Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> belegondolva, ha nagyon könnyen ki lehet rántani egy menetes csavart
> ebb~Nl az YTONGból akkor én felraknék a falra egy ritka lécvázat, amit
> a falhoz "egy mosdót is elbíró" módon er~Nsítenék fel, és ebbe a
> lécvázba csavarogatnám a faépülethez való tányéros d~nbeleket (mintha
> szaruállás közé kellene  rakni a táblákat, a léc feletti hungarocell
> közötti réseket pur habbal tölteném)
Ha nem költöznénk el, a mostani házunkat csinálnám meg így. Az az
akkori, magyar ytongból épült. Nagyon jót akartunk, ezért
kevertünk rá több centi vastag perlitvakolatot, perlitből,
cementből és vízből, gondolom valamennyi mésszel. A lényeg, hogy
nem került bele homok, hogy ne rontsa a hőszigetelését. Utána egy
vékony homokos vakolatréteggel lesimítottuk.
Ma már tudom, hogy hibáztunk. Annyira puha a vakolatréteg és
annyival keményebb a kéreg rajta, hogy különbözőképp dolgoznak. A
kéreg megrepedezett, helyenként feltáskásodott, igaz 25 éve le
azért nem potyogott.
Ezt lehetne az Általad írt módon hőszigetelni. Azért én a lécek
közébe is inkább szabnék egy 2 cm vastag hungarocell lapot,
valamivel olcsóbban jönnék ki.

üdv

szepygab