[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 09:58:00 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Dehogynem, csak azon keresztül nehéz pozícionálni. A lécen
> átfúrom a csavarnak megfelelő mérettel, és belefúrok a falba is.
> Lécet leveszem, felfúrom tipli méretre, beverem a tipliket és a
> lécet visszatéve a csavarok bele fognak találni a tiplikbe.

Na igen, ezt értem, de csak egész kicsit van másképp hungarocellnél:
Átfúrom a habot is, meg a falat is a tipli méretű fúróval, aztán betolom a
tiplit a helyére, és a kellő méretű alátéttel ellátott csavart becsavarom
a tiplibe. Senkit nem zavar, ha a csavar körül a lyuk nem 3-as, hanem 8-as
vagy 6-os.

> Igazából azért gondolkodtam lécvázban, mert valami táblás
> burkolatot képzeltem rászerelni, ásványgyapottal alatta, nem

Ja, az más, annál nem nagyon van más lehetőség.

> jutott eszembe, hogy lehetne dryvitozni is. Ahhoz mindenképp a
> meglevő vakolat leverése kapcsolódott gondolatilag.

Ahogy olvastam a vakolat problémáját, nekem is ez jutott elsőre eszembe.
Persze a purhabos ragasztási módszerrel együtt, mert az már elég drága
mulatság, hogy vakolat le, másik vakolat fel (síknak kell lennie), és a
hivatalos módon hab felrak. Ennek talán az az előnye lett volna
műszakilag, hogy a friss vakolatra a ragasztó (az is vizes, részben cement
alapú) talán sokkal jobban köt.