[Epitesz-barkacs] OT borasz van koztunk?

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2009. Ápr. 7., K, 08:29:37 CEST

Sziasztok!

Nem borász vagyok, hanem borászkodtam 1988-tól 2004-ig. Akkor sógorom átvette a

szőlőterületet és a pincéket is.

Kiegészítve Hofferek Attila, lenti mondatait:

A tokaji aszú nem kényes a hőmérsékletre. Ennek ellenére én is csak pincében tárolnám.

A dugó minőségén is sok múlik. Feltételezem, hogy az ismerősöd olyan palackokat talált,

aminek a dugóján kapszli is van. Az valamennyire védi a dugót a kiszáradástól.
Emiatt kevésbé kényes arra, hogy fektetve vagy állítva tárolták.

Ha a dugó kiszáradt, akkor a mérete csökkent és gombák juthattak be a palackba.
De ha, teljesen átlátszó és nem barnult meg, nem zavarosodott meg, akkor nagyon
nagy eséllyel hibátlan.
A tokaji aszú amúgy is elég nagy alkoholtartalmú és a savtartalma sem elhanyagolható.
Bár a savtartalma erősen évjárat és termelő függő is.
Egy hasonló korú vörösbornál amit nem ismert körülmények között tároltak,
sokkal rizikósabb lenne az, hogy fogyasztható maradt-e. Itt átlátszó az üveg és
a bor is. A bor színe meg nagyon sok dolgot elárul.

Az a kevés ülledék az ne zavarjon! A felbontott, megkóstolt üveg alján is volt?
Ilyen kor után szinte minden palackban van valamennyi ülledék.
Igaz fehérborban én még csak világos ülledéket láttam, vörösborban
meg csak sötétet. Persze sohasem néztem nagyítóval.

Üdv. Tibi