[Epitesz-barkacs] penesz a padlon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 30., Cs, 16:41:26 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a lenolaj, padlóolaj ( szerintem ) faimpregnálásra való, ami a
> pórusokat eltömi.
>
> ha meg a pórusokat eltömítem, az olyan, mintha akár linóleumot tennék

Nekem erős a gyanúm - indokolni nem tudom -, hogy a padlónál nem olyan
szoros és tömített az illesztés, hogy a pára felengedésében ne ezek
játszanák a fő szerepet. Ha a hajópadló műanyagból készülne hasonló
illesztésekkel, akkor is szellőzne az alatta lévő rész. Gondolatban
készüljön egy ajtó ilyennel olyan helyiségre, ami mögött mérgező gáz van,
vagy kisebb nyomás alatt van a lezárt helyiség. Szerintem úgy eresztene ez
az ajtó, hogy a legszarabb elvetemedett ajtót a réseivel együtt is
felülmúlná. Szóval a fa ugyan páradiffúzióra nem zár teljesen, de a
hézagok még csak nem is légzárnak. A fa maga amúgy légzárónak fogható fel
bizonyos fokig magában is. Biztos vagyok benne, hogy ha valakit bezárnának
két, összeborított fateknőbe, akkor megfulladna. Meg abban is, hogy egy
lezárt faedény nem túl gyorsan párologtatná el a vizet.

A rések jelentős mértéke onnan is látható, hogy ha kiömlik némi víz, az
nem marad meg tócsaként sokáig, az biztos. Gyorsan lehurcolkodik a
réseken, illesztéseken.