[Epitesz-barkacs] Goda András <andras.goda at al-ko.hu>

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Aug. 12., Sze, 04:26:20 CEST


Bevallom, ezt a Watt-dolgot soha sem e'rtettem. Pl. a porszi'vo'kra 
hatalmas betu"kkel i'rja'k ra', hogy pl. 1500W-os. De engem az hol 
e'rdekel, hogy mennyit fogyaszt? A porszi'vo' szi'vjon jo' ero"sen, e's 
fogyasszon jo' keveset, vagy a hata'sfoka alapja'n va'lasztane'k, vagy a 
szi'vo'ereje alapja'n. A TV-nek sem az az elso"dleges parame'tere, hogy 
ha'ny W-os, hanem ke'pa'tlo', felbonta's, szi'nme'lyse'g stb. Azta'n a 
gyakorlatban biztos jobban szi'v egy dupla teljesi'tme'nyu", de az is 
lehet, hogy az 1000W-os Elin ke'tszer annyira melegszik, mint az 1000-es 
Philips.

Mondjuk egy cso"rlo" esete'n biztos megku"lo"nbo"ztetheto" lenne a 
mechanikai e's a villamos teljesi'tme'nye, az egyik mutatja, mekkora 
to"megu" terhet mekkora u'ton sza'lli't egyse'gnyi ido" alatt, a ma'sik, 
hogy adott feszu"ltse'gen mennyi a'ram folyik a't rajta. Gondolom az 
egyes cso"rlo"k ko"zt van ku"lo"nbse'g a technolo'gia szerint, mint a 
szivattyu'kna'l is, hogy pl. mennyire melegszik, mennyire hata'sosan 
fordi'tja az elektromos energia't mechanikai munka'ra.

Most ez egy durva pe'lda lesz, de lehetne a 700W-os Alko szivattyu' 
fogaskerekes, az 1000-es meg csavarszivattyu', e's a ketto" villamos 
teljesi'tme'nye ko"szo"no"viszonyban sem lenne a vi'zsza'lli'ta'sa'val. 
Vagy az egyik sze'nkefe's, a ma'sik le'pteto"motoros. Persze e'rtem, 
valo'szi'nu"leg Te joggal ara'nyosi'tod a ke't azonos elvu" szivattyu't 
egyma'ssal. De nem tudom, ez mennyire preci'z hivatkoza'si alap.

La'ma vagyok a fizika'hoz, majd valaki biztos megmondja, hogy jo'l 
okoskodtam-e.

Ma's ke'rde's, amit ma'r kora'bban valaki emli'tett Neked, ha birka'nak 
ne'zett vevo"ke'nt hivatkozol Magadra, azzal ma'r eleve megse'rted azt, 
akinek i'rod a levelet. De ez csak az e'n ve'leme'nyem, nem vagyok e'n a 
tani'to'ba'csi.


Ga'bor

2009.08.11. 17:52 kelteze'ssel, Ma'gus Be'rprogram Demo i'rta:
> to: Goda Andras <andras.goda at al-ko.hu>
> to: Baranyai Zsolt [mailto:zsolt.baranyai at al-ko.hu]
> to: Vajda Aurel. foiskolai docens  <vajda.aurel at kvk.bmf.hu>
>       hivatkozva a levelben lejjebb emlitett  aramlastan tananyagra
>
> Tisztelt Goda Andras ur!
>
> A "betu kihagyasosan" kapott levelet "ekezettelenul" ujrakuldom Onoknek,
> hogy olvashato legyen
>
> A levelere is reagalva:
>
> a)  Az altalam mert 700Watt 15m vizemeles mellett jelentkezett, azaz TERHELVE,
>       es terhelve azaz 1,5bar nyomas mellett vett fel  700Wattot
>
> b) mellekelem a szivattyu dobozan lathato adatokat, es piros nyilakkal kiemelem
> az altalam fontosnak velt adatot.
>  
> Laikus birka vevokent a nyilakkal jelzett pontokon ezt olvasom
>
> 10m magassagban 5400liter/h (ez az 1bar nyomas)
> 20m magassagban (2bar nyomasnal)    3400liter/h      es 
> 30m (3bar nyomasnal) 1000liter/h
>
> a laikus, birkanak nezett vevokent az abran szabadkifolyas velelmezhetem
>  
> c) pl. Al-ko jet 601 kerti szivattyu leirasaban pl. Max. szallitomagassag 35 m / 3,5 bar
>
> tehat a laikus birka vevo a TSD1001/3 lapjan a max 34m az = max 3,4bar nyomassal
> egyenlo
>
> tehat a laikus birka vevo meggyozodese, hogy a 15m vizemeles utan szabadkiomles
> a kep szerinti DIN szabvanynak megfeleloen 1,5bar-ral egyenerteku
>
> !!!!!!!!!!!!
> ha az alko-nal se muszaki ember sem vizsgalat nincs, kerem adja meg a NEMET
> anyacegnel levo szakember email cimet
>
> ----------------
> Tovabbra is fenntartom azt az allitasomat, hogy  15m vizemeles az 1,5bar nyomasnak
> felel meg, azaz ekkor "NEM TERHELETLEN" a villanymotor, es ekkor mutat
> 700Wattot
>  
>
> *************
> Tisztelt  Cser Tamas Ur !
>
> Sajnos betu kihagyasosan nehezebb ertelmezni levelet, megis megprobalok valaszolni ra.
> Magyarorszagi al-ko  egy nagyker ceg  itt az orszagban  gyartas es muszaki vizsgalatok nem folynak.
> A gepek adatait a nemet al-ko  a DIN szabvany alapjan adja meg. Szamos problemat jelent a 
> gephez kapcsolodo konyokok , szukitok , kozcsavarok melyek kozott van olyan ami 
> onmagaban 13% teljesitmeny csokkenest produkal. Az elektromos teljesitmeny nem termikus gepek eseteben valtozo
> aramfelvetelt mutatnak egy 1000 W motor terheletlenul kb 3,5 A vesz fel mig terhelve az 5,5A is elerheti.
> A szivattyuknal a talajszintig emelesi es onnan nyomasi magassagot kell szamolni ami a vizszallitasat is nagy 
> mertekben befolyasolja. Tapasztalatunk ,hogy az emberek tobbsege nem a teljesitmeny hanem az ar alapjan vasarolnak
> es a az uzemi korulmenyeket keverik a probapadi adatokkal.
> Udvozlettel : Goda Andras 
> Vevoszolgalat vezeto 
>
>
>
>
> Tisztelt Magyari ur!
> Tisztelt Baranyai  ur!
>
> idokozben sikerult egy HW601-re szert tennem, ami ma mukodonek nez ki
>
> A minosegi gondom egy korabban vett "AL-KO TSD 1001/3" -mal van.
> Most vettem a napokban egy fogyasztasmerot, es az mutatta ki, hogy az
> 1000Wattos motor meg a 700Wattot sem eri el, a vizhozama emiatt sokkal
> kisebb, mint ami
> az adatlapjan van.
>
> pontos meresi adatok alapjan kiderult, hogy az adott szallitomagassaghoz
> (15 meter magassag szabadkiomlessel) a 4000liter/ora helyett csak
> 2000liter/ora  azaz a JET601 es HW601 gyenge kepessegevel rendelkezik
>
> hasonlattal elve: egy Mercedesbe Trabant motort raktak
> de Mercedes aron forgalmaztak
>
> kerdesem: Alsonemediben van-e olyan muszaki szakember, es van-e
> olyan laboratorium, ahol rotameterrel  (allando nyomasesesu aramlasmero,
> ahol a meres soran az aramlo viz terfogataramanak pillanaterteke kozvetlenul
> a rotameterrol olvashato le ) fojtasos aramlas-szabalyozassal merni tudnak?
>
> ha nincs, akkor a fogyasztasmero altal mutatottak alapjan at kellene
> a TDS1001-et  TDS701-nek minositeni, es egy ALKO termekkel kernem a
> "karpotlasomat". (hiszen Trabantot kaptam Mercedes emblemaval
> Mercedes aron  :-(  )
>
> (a 3ev garancian beluli az a szivattyu, de a problemam nem szervizgond)
>
> a kinaiak meg olyat raknak bele, amit a megrendelo ker, tehat a
> sz..rt csinalnak kinaban szamomra elfogadhatatlan, ez gyartoi
> rendelesi problema
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> az altalam emlitett problemahoz talalhato pl. a
> Kando Kalman Muszaki Foiskola tananyaga:
> kvkmai.uw.hu/documents/tantargy/aramlas.doc
> Automatizalasi laboratoriumi meresek
>
> Aramlasmero berendezesek vizsgalata
> Vajda Aurel
> 2008.
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> udvozlettel
>
> Cser Tamas
> 1188 Budapest
>
> -----Original Message-----
> From: al-ko at al-ko.hu <al-ko at al-ko.hu>
> To: 'cst' <maguspr at freestart.hu>
> Date: 2009. augusztus 5. 8:39
> Subject: RE: Kerti szivattyu JET 601 budapesten hol kaphato?
>
>
>
>
>  _____________ NOD32 4324 (20090811) Informa'cio' _____________
>
> Az u"zenetet a NOD32 antivirus system megvizsga'lta.
> http://www.nod32.hu
>   
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>   
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20090812/cd225e08/attachment.html>
--------- következő rész ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: nem elérhető
Type: image/jpeg
Size: 75459 bytes
Desc: nem elérhető
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20090812/cd225e08/attachment.jpe>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról