[Epitesz-barkacs] porszívó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 26., Sze, 12:36:57 CEST

Acs Gabor wrote:

> [...]

Ezzel milyen infóhoz lehet jutni? A szívásteljesítmény, ha belegondolunk,
a maximális értéke a nyomás*térfogatáram szorzatnak. Na most, vannak pl
ventillátorok jó kis nyomással, és óriási légárammal, azzal semmire se
lehet menni porszívó ügyben.
Porszívónál talán a legfontosabb paraméter a max szívómagasság (nyomás),
és ha ez elég nagy, akkor jöhet hozzá a teljesítmény, tehát hogy ezt
mekkora légáramon tudja.
Ezzel meg az átlagember nem tudna mit kezdeni.

Ez a nem túl fiatal aeg porszívó, ami nekem van, egész vad szívást tud
produkálni. Még nem mértem meg, de ha rátapasztom a kezemet a cső végére,
nagyon megfogja. Lehet, hogy így fogom megmérni, mekkora súlyt lehet vele
felemelni.