[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Dec. 1., K, 13:13:43 CET

ket megkozelites van:

1. a gazos cucc mar megvan, eladni csak kis reszet, es gombokert tudnam.
najo, harom

2. amit szamoltam, az csak kiegeszito cucc, nagyhidegben nem megy vagy gazdasagtalan, tehat mindenkeppen kiegeszito beruhazas, ami kulon meg kellene teruljon.
a kiegeszito cucc a gazos oldalon a csokkent gazszamlan kivul semmi megtakaritast nem okoz, ugyanugy megvan a karbantartas, kemenyellenorzes, stb.
ha megterulest vizsgalok, a sajat konkret korulmenyeimbol indulok ki, mert nekem kell megteruljon. ilyen onzo vagyok :-)

3. uj epitesnel teljesen mas az abra. ha nem vezettetem be a gazt, nincs gazszereles, kazan, kemeny, akkor megsporoltam kb egy millat. ehhez mar nem kell sokat hozzatenni egy teljeserteku hoszivattyus futeshez. es ujepitesnel nem kellenek radiatorok, csinalhatok csupa padlo es falfutest.

ez egy fura temazasba szokott torkollani. meg kell-e teruljon vagy sem? van-e ertelme megterulest szamolni?
ha nincs kocsid, es kell vegyel egyet, akkor nem szamolsz megterulest, nincs mit osszehasonlitani.
ha van kocsid, de kicsi, vagy szetment, es masikat veszel, akkor sincs mit szamolni.
ha van kocsid, es megy is, csak azert akarod lecserelni, mert az ujnak olcsobb a fenntartasa, akkor lehet es kell is megterulest szamolni.

vajk