[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 1., K, 17:10:43 CET

vajk fekete wrote:
> a gazfutes nyilvan keveset megy az evben, ez a cel, nem :-)

Úgy értem, hogy az üzemideje kevés, amikor egyáltalán be van kapcsolva a
fűtés. A cél a minél kisebb fogyasztás, persze.
Pl mittudomén Újzélandon, ahol elég kevés olyan időszak van, amikor
keményebben kellhet egyáltalán fűteni, nem is lenne célszerű ilyesmit
berakni. Nem is szoktak. Amikor itt járt az öcsém, felfigyelt erre a
klímás módira, majdnem vinni akart egyet, de lebeszéltem, mert marha
nehéz, biztos ott is lehet kapni... Amúgy villannyal oldotta meg a
hidegebb időket direktben.

> a lenyegre: mezei klimaval futeni tenyleg olcso es egyszeru, hiszen ez
> egy mellekhatas
> a nyari hutes mellett. viszont egy bonyolultabb lakasban vagy sok kell
> belole, vagy
> csak egy par helyiseget fog futeni, ugyanugy kell a gaz menjen, es meg
> nagyobb lesz az
> illesztetlenseg, mert csa a radiatorok egy resze lesz kinyitva.

Igen, ez probléma, de ahol hűtési célúak a klímák, ebből a célból is
ugyanaz a probléma. Valszleg az a megoldás (félig-meddig), hogy minden
mindennel össze van nyitva.

Az elején ezért mondtam, hogy be kéne kapcsolni a vízkörbe barkács módon.
(Mert profi módon az rohadt drága lehet.)

> raadasul meg kicsit faragok az arnyekolasokon, es total szuksegtelen a
> hutes nyaron :-(
> iden egy het volt, amikor elerte a 27 fokot bent a homerseklet.

Ez emberfüggő. Ha fiatal vagy, és nem hízol el, akkor jó. Én vagy
megszoknám (fekve), vagy belepusztulnék a 27 fokba. Ez annyira zavar, hogy
mostanában erőteljesen próbálok ellene tenni, mert kellemetlenné vált az
egész nyár, és ez tarthatatlan.

> a 200 rugo amugy nem az inverteres klima ara volt, hanem a vizre
> dolgozni kepes kinai
> vagy magyat kisipari kulteri egyseg ara.

Ha 50-70 között veszel egy nem inverteres, de még elfogadható minőségű
klímát, annak a beltéri egysége felé menő vastagabb csövet kell átvezetni
kígyóvá hajlítva egy kis víztartályon, ahol a kondenzáció megtörténik.
Esetleg a programját át kellhet írni, de nem biztos. (Ismerek valakit,
akinek szarul működött a klímája, és átírta a progit seperc alatt, most
okés minden.) Egy ilyen tartálykát Mágustechnikával megcsinálni (mármint a
rézcső részét) nem egy ördöngősség.

Persze, ha idegen csinálja, a munka bőven űberelni fogja az egész klíma
árát.

> nekem a listan fent van egy cserepkalyha. pl az tuti soha meg nem terulo
> dolog, de nem
> is azert van :-)

Nagyon helyes. Látszik, hogy más szempontok is vannak. Nem kell mindent
mindig a megtérülésnek alávetni. A klímás módi pl a kényelmet szolgálná.
Vagy a tartályos, amit Mágus vetett fel.