[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 1., K, 18:05:26 CET

vajk fekete wrote:
> a klima belteri helyett csokigyo egy lavor vizbe tokre nem mukodik. nem
> moricka
> feluletek kellenek ahhoz, hogy az a par kW atmenjen.

Én nem lavór vizet, hanem kis tartályt emlegettem.
Nézd, ezt ki lehet számítani. Próbáld ki, tegyél egy merülő forralót
vízbe, és nyúlkálj bele. Pl itt egy 2kW-os, néha használom ilyen célra.
Meg lehet fogni a csövet, pedig jóval rövidebb is, mint ami itt szóba
kerülne, meg jóval kisebb is az átmérője.

> lattam tobb barkacs megoldast, es
> senki nem tudta megsporolni a "ciposdoboz" alaku, 20-30 bart elviselo
> hocserelok
> alkalmazasat kondenzatornak. es abbol sem a kisebb fajta kell. 4kW-hoz
> ez a hocserelo
> maga 40ezer korul van.

Nyilván, ha nincs hely, bele kell paszírozni valami burkolat alá az
dolgot, akkor ez kell. Szerintem annak se nagyobb a felülete. Gondolj bele
a kombi kazánok azon fajtájába, ahol van egy bojler, abban áramlik a kazán
forró vize egy csőkígyóban. Ott a teljesítmény huszonkW. Annak a kistesója
lehet egy ilyen 4kW körüli. Ráadásul itt más a folyamat, itt nem víznek
kell lehülnie, hanem gáznak kell kondenzálódnia kb változatlan hőfok
mellett.

> plusz ha jo COP-ot akarsz, akkor a kapillaris helyett egy

Ha jó cop-ot akarok, akkor invertert használok. Már meg lett itt sokszor
tárgyalva, hogy ezek az expanziós szelepek más célt szolgálnak.

A kínai meg társai azért drágák, mert egyrészt abból kevés van még,
másrészt messze nem 4kW-ról van szó. Nem érdemes összehasonlítani.